سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست جشن‌ها و گردهمایی‌ها تغییر در زادآوری حیات وحش خراسان‌جنوبی

جشن‌ها و گردهمایی‌ها

تغییر در زادآوری حیات وحش خراسان‌جنوبی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: با خشکسالی 17 ساله حاکم بر استان، پوشش گیاهی در استان دچار کاهش شده که این خود باعث تغییر در نرخ زادآوری حیات وحش شده است.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

پرویز آرامنش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کم آبی و کاهش بارش و نزولات جوی خود از عوامل کاهش حیات وحش استان است، اظهار کرد: بی‌آبی و خشکسالی‌های متوالی باعث خشک شدن و کم بودن پوشش گیاهی و منابع آبی شده است، بنابراین حیات وحش مجبور به نزدیک شدن به زمینهای کشاورزی و دستبرد به محصولات می‌شود، اما خطر و تهدید جانی برای انسان نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی و نزدیک شدن حیات وحش به جوامع محلی و همچنین چرا در مناطق کوهستانی که در دسترس‌تر برای شکارچیان است، شکار غیرمجاز نیز آمار بیشتری پیدا می‌کند.

رییس محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پس از سپری شدن 16 سال و شروع 17 سال خشکسالی، مراتع سیر نزولی داشته و این اداره کل برای جلوگیری از بین رفتن حیات وحش نسبت به توزیع علوفه اقدام می‌کنند.

آرامنش خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش بارندگی و انباشت نمک، بوته‌های کویری تحمل غلظت بالای نمک را نداشته و در حال از بین رفتن هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه