یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تاریخ تاریخ معاصر آمریکا از توجیه افکار عمومی درباره انهدام هواپیمای ایرانی ناکام ماند

تاریخ معاصر

آمریکا از توجیه افکار عمومی درباره انهدام هواپیمای ایرانی ناکام ماند

 

زارعی در گفتگو با مهر:
آمریکا از توجیه افکار عمومی درباره انهدام هواپیمای ایرانی ناکام ماند
یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اهداف تروریستی آمریکا علیه ایران گفت: واشنگتن هنوز نتوانسته است افکار عمومی را نسبت به انهدام هواپیمای ایران در خلیج فارس توجیه کند.

سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سالگرد جنایت آمریکا در حمله به ناو مسافربری ایران در خلیج فارس در سال 67 تصریح کرد: آمریکا برای فشار به ایران در اقدامی وحشیانه به هواپیمای مسافری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس حمله کرد و با این اقدام  تروریستی خواست هزینه سنگینی را به انقلاب اسلامی تحمیل کند.

وی گفت: البته آمریکایی ها مدعی بودند که هواپیمای ایرانی قصد حمله به ناو آمریکایی را داشت و آنها برای دفاع از خود دستور سرنگونی ناو ایرانی را صادر کردند.

زارعی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه به راحتی می توان هواپیمای نظامی را از دور تشخیص داد ، جهان فهمید که آمریکا  بار دیگر به دروغ متوسل شده است، تا بتواند اقدام تروریستی خود را توجیه کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با بیان اینکه آمریکا نتوانست افکار عمومی را از این جنایت تروریستی توجیه کند، اظهار داشت: پس از سقوط ناو مسافربری ایران در خلیج فارس، سران آمریکا حاضر به عذرخواهی نشدند.

این روزنامه نگار تاکید کرد: جنایت آمریکا در حمله به ناو مسافربری ایران به عنوان سند نقض حقوق بین الملل به ثبت رسیده و ایران می تواند از این سند برای اثبات اهداف شیطانی ایالات متحده آمریکا استفاده کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید