جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری طاق بستان؛ تاریخ گویای فرهنگ ایرانی

گردشگری

طاق بستان؛ تاریخ گویای فرهنگ ایرانی

مجموعه تاریخی طاق بستان هر ساله چشم انتظار مهمانان نوروزی از کشور و سراسر دنیاست.

nike air force 1 low uv | IetpShops , 105 Release Date Info - Travis Scott Fragment nike lunar speed lite 2 blue eyes full episodes High Military Blue DH3227 - nike air maxes for women shoes free patterns

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تاریخی و فرهنگی طاق بستان کرمانشاه که قدمتی به بلندای تاریخ دارد، هر ساله با آغوش باز پذیرای مهمانان نوروزی به این شهر است.

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دوره ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه واقع شده است.

این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.

چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و همچنین چند سنگ‌ نوشته به خط پهلوی کتیبه‌ای در آن کنده ‌کاری شده است..

"سان" به معنی سنگ است و به این ترتیب طاق‌بستان، طاق سنگی معنی می‌دهد.

وجود کوه و چشمه در این مکان، آن را به گردشگاهی روح ا‌فزا تبدیل کرده است که از زمان‌های دیرین تا به امروز مورد توجه بوده است.

در کنار مجموعه تاریخی طاق بستان، پارک کوهستان واقع شده است که چشم اندازی بدیع به این نقطه از شهر کرمانشاه بخشیده است و در ایام تابستان پذیرای مردم این شهر برای گذران روزهای گرم و طاقت فرساست.

براساس این گزارش، این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است، شاهان ساسانی نخست نواحی اطراف تخت جمشید را برای تراشیدن تندیس‌های خود برگزیدند، اما از زمان اردشیر دوم و شاهان پس از او طاق‌بستان را انتخاب کردند که در بین راه جادهٔ ابریشم قرار داشت و دارای طبیعتی سرسبز و پرآب بود.

..................

گزارش: رضا مهرآیین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید