جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی استقبال کردهای عراق از سریال های ایرانی

جهان ایرانی

استقبال کردهای عراق از سریال های ایرانی

 به نقل از تابناک:

به‌ گزارش خبرگزاری فارس در منطقه‌ كردستان عراق ، پخش سریال‌های دوبله‌ شده‌ ایرانی از شبكه‌ ماهواره‌ای "سحر " با استقبال بی نظیر مردم كردستان عراق مواجه‌ شده‌ است.

در زمان پخش سریال‌های دوبله‌ شده‌ ایرانی از طریق شبكه ماهواره‌ای سحر، به‌ وضوع میتوان خالی شدن بسیاری از كوچه و بازار و خیابان شهرهای منطقه از عابرین و جمعیت در حال تردد را مشاهده‌ كرد.

هم اكنون با وجود بیش از 15 شبكه‌ ماهواره‌ای كرد زبان در این منطقه‌، شبكه‌ "سحر " با پخش انواع سریال‌های دوبله‌ شده‌ ایرانی و انعكاس دقیق اخبار كردستان عراق و ایران توانسته‌ است از نظر تعداد بیننده‌ خود را به‌ یكی از پربیننده‌‌ترین و تاثیرگذارترین شبكه‌ كرد زبان تبدیل كند.

 

تاثیرگذاری این كانال ایرانی به حدی بوده‌ كه‌ به‌ گفته‌ "بخاری جمیل " مدیر شبكه‌ "سپیده‌ " ارگان رسمی حزب اتحاد اسلامی كردستان در مواردی بازگشت برخی افراد مبتلا به‌ انحرافات اخلاقی و دینی از اعمال سابق خود مشاهده‌ شده‌ است.

"كمال چومانی " روزنامه‌نگار كرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل، رویكرد اسلامی و موفق این شبكه‌ ایرانی را ستود و گفت: به‌ نظر من شبكه‌ جهانی سحر با پخش سریال‌های خود توانسته‌ است نظر مثبت تمامی اقشار مردم كردستان عراق را به‌ سوی خود جلب كند.
وی افزود: تیم حرفه‌ای دوبلاژ این شبكه‌ ، توانسته‌ است با اتكا با آرمان‌های دینی و اسلامی و پخش سریال‌های خانوادگی تا حدود زیادی خود را به‌ یكی از موفق‌ترین شبكه‌های كرد زبان تبدیل كند.

به‌ عقیده‌ این روزنامه‌نگار، مدیریت این شبكه‌ میتواند با تولید و ساخت سریالهای كه‌ با فرهنگ اسلامی و كردی منطقه‌ كردستان عراق ، نزدیك باشد موفقیت خود را بیش از پیش افزایش دهد.
بر اساس گزارش‌های رسیده‌ انعكاس سریال‌های ایرانی به‌ بخش كردستان عراق‌ منحصر نشده‌ و دیگر بخش‌های این كشور همسایه‌ نیز از چنین سریال‌های استقبال ویژه‌ای كرده‌اند.

به‌ طوری كه‌ سریال "یوسف پیامبر " همزمان در چهار شبكه‌ عرب زبان "الفرات "، "البلادی "، "الحریه‌ " و "آفاق " هم اكنون در حال پخش است.

در حال حاضر سیمای كردی شبكه جهانی سحر با افتتاح كانال دو این شبكه، از ابتدای سال میلادی جدید با افزایش بیش از دو برابری زمان پخش( از 4 ساعت به 9 ساعت در شبانه روز)، بر روی ماهواره‌های هات برد و آسیاست و از طریق كانال دوم این شبكه در معرض دید بینندگان خود است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه