سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست زبان و ادب فارسی زبان پژوهی «لوح زرشک» برای حرمت شکنان زبان فارسی!

زبان پژوهی

«لوح زرشک» برای حرمت شکنان زبان فارسی!

مینا ایزدی

شب گذشته مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم  بطور زنده از شبکه های پنج و آموزش صدا و سیما  پخش شد.

نکته ارزشمند در این مراسم جایزه ویژه احترام به زبان فارسی بود که به نظر می آید داوران با دشواری توانستند گزینش کنند !

زیرا کمتر به یاد داریم ،مجریان این رسانه، به پاسداشت زبان پارسی توجه داشته باشند.

 به هر روی اتفاق مهمی رخ داد و یک کورسوی امید برای دوستداران زبان فارسی ، که چندین سال است در نوشتارهای پی در پی و تماس با روابط عمومی صدا و سیما نگرانی خود را از این موضوع اعلام کرده بودند.
اما برای بهبود اوضاع و نهادینه شدن این مهم ، بهتر است برای مجریانی که میراث معنوی را درنمی یابند و بر نادانی خود پافشاری میکنند ، لوح «زرشک»  در نظر گرفته شود تا پاسداشت زبان فارسی در مهمترین رسانه، یک فرهنگ شود.

بدینوسیله اعلام می داریم تا زمانی که صدا و سیما به این نکته توجه نکند و این تندیس در برنامه جشنواره گنجانده نشود،دلسوزان و دلواپسان زبان فارسی تندیس « زرشک» را  بگونه نمادین به مجریان بی توجه به زبان فارسی اهدا خواهند کرد!

در این دوره از جشنواره آقایان «عادل فردوسی پور »و «محمد حسین میثاقی» مجریان محترم ورزش به سبب بی احترامی به جایگاه زبان فارسی ،لوح«زرشک» را بطور مشترک دریافت میکنند!

 البته آقایان رشید پور، رامبد جوان و احسان علیخانی  هم جزو نامز ها بودند اما فعلا به این  لوح مشترک «زرشک» برای دو تن از مجریان ورزشی بسنده میکنیم!
امیدواریم  مجریانی که  اهمیت زبان فارسی را در دستور کار خود ندارند، در اندیشه خود تجدید نظر کنند و‌بدانند که باید ‌همانگونه که از میراث مادی ایران نگهداری میکنیم در حفظ میراث معنوی که زبان فارسی در قله آن قرار دارد، بکوشند چون اگر این روش را ادامه دهند بی گمان در کنار تشویق و جایزه...، لوح «زرشک» را هم در کارنامه خود خواهند داشت!

تا سال آینده

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه