جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری دو چندان شدن زیبایی تالاب چغاخور در تابستان - مشاهده برف بر روی قله های مجاور تالاب

گردشگری

دو چندان شدن زیبایی تالاب چغاخور در تابستان - مشاهده برف بر روی قله های مجاور تالاب

خبرگزاری مهر: تالاب بین المللی چغاخور استان چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که هم اکنون در آستانه ورود به آخرین ماه تابستان زیبایی خاصی پیدا کرده است و ورود مسافر و گردشگر برای بازدید تالاب به منطقه تالاب افزایش پیدا کرده است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | New Air Jordan 1 Mid "Red Toe" University Red/White 2021 For Sale 554724 - nike air max 90 gray and infrared blue hair salon - 161

 

به گزارش خبرنگار مهر، تالاب بین المللی چغاخور یکی از زیبا ترین تالاب های کشور در استان چهارمحال و بختیاری است که هم اکنون زیبایی این تالاب در انتهای ماه دوم تابستان زیبایی خاصی پیدا کرده است.

تالاب بین المللی چغاخور چهارمحال و بختیاری با وجود گونه های بی شمار گیاهی و آبزیان موجب تنوع زیست محیطی، کوچ هزاران پرنده و توسعه اکوتوریسم منطقه و افزایش ورود گردشگران شده است.

تالاب بین المللی چغاخور با بیش از دو هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت در نزدیکی شهر بلداجی در شهرستان بروجن و در دامنه ارتفاعات بر آفتاب و کلار است.

مساحت آبی این تالاب یک هزار و ۳۶۰ تا یک هزار و ۵۰۰ هکتار و عمق آبی آن شش متر مربع است.

این تالاب با ۵۸ گونه گیاهی و آبزیان از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار بوده و در فصل تابستان حاشیه آن به یک دهکده سیاحتی برای گردشگران تبدیل شده است.

پوشش گیاهی این تالاب از گونه های حاشیه ای، نم پسند و شناور و غوطه ور تشکیل شده که عمده ترین آنان بید، مرغ پگن، پتامژتون، پلیگونیوم و ساز است.

 

فعالیت کشاورزان در کنار تالاب

پرندگان چغاخور مرغابی، انواع حواصیل، لک لک سفید، خروس کولی، کشیم، باکلان، مرغابی سانان، فلامینگو، یلوه، اکراس، قو، سلیم، کاکانی ها و آبزیانی مانند ماهی کپور، گامبوزیاد (ماهی گورخری) با ارزش ژنتیکی، کنترل بیولوژیکی، زینتی، مطالعاتی، صید تجاری و غذایی و همچنین خزندگانی شامل لاک پشت آبزی، حیوانانی نظیر گراز، شغال، گرگ، روباه و خرگوش در مجاور آن زندگی می کنند.

فصل بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از تالاب است.

هوای این منطقه بسیار خنک است و اگرچه در فصل تابستان هستیم اما رگه های برف زمستانی همچنان در ارتفاعات قله های مجاور تالاب مشاهده می شود و این مهم جلوه ویژه ای به منطقه بخشدیده است.

روستائیانی که مجاور تالاب دارای زمین های کشاورزی هستند و دارای فعالیت های کشاورزی هستند نیز یکی دیگر از جلوه های زیبای منطقه است. بسیاری از این کشاورزان اقدام به فروش محصولات کشاورزی خود از جمله خیار، گوجه، بادمجان، لوبیا سبز، سبزیجات و.. کرده اند و این مهم زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است.

بسیاری از مسافران برای خرید محصولات کشاورزی تازه در کنار تالاب می ایستند و با اجازه کشاورز خود اقدام به چیدن محصول کشاورزی می کنند و این محصول کشاورزی را خریداری می کنند.

هم اکنون مسافران بسیاری از استان خوزستان و استان اصفهان در روز های مختلف وارد این منطقه می شوند و از زیبایی های منطقه لذت می برند.

ارزان بودن قیمت محصولات کشاورزی و تازه بودن محصولات در این منطقه موجب شده است که بازار داغی برای روستائیان ایجاد شود و این منطقه دارای رونق شود.

باغات گسترده میوه در کنار تالاب یکی دیگر از مواردی است به زیبایی تالاب رنگی دیگر داده است. هم اکنون میوه جات این درختان شامل سیب، زردآلو، آلو و آلوچه، گردو، هلو و... درشت شده است و بر روی درختان سنگینی می کند و رنگ و بوی این میوه جات بر روی درختان در کنار تالاب به منطقه جلوه دیگری بخشیده است.

یکی از کشاورزان منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ورود مسافر و گردشگر بعد از ماه رمضان به این منطقه افزایش یافته است، عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از روستائیان و کشاورزان محصولات تولیدی کشاورزی خود را در کنار تالاب می فروشند.

حسینی بیان داشت: ورود مسافر و گردشگر موجب رونق در منطقه شده است. وی ادامه داد: بهترین خیار تولیدی استان در این منطقه کشت می شود و مسافران از کیفیت و قیمت مناسب ان استقبال می کنند.

افزایش ورود مسافر و گردشگر به منطقه گردشگری تالاب چغاخور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه منطقه گردشگری تالاب چغاخور یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود، عنوان کرد: هم اکنون این منطقه یکی از پر بازدید کنندگان در بعد از ماه مبارک رمضان در فصل تابستان بوده است.

 

مشاهده رگه های برف در ارتفاعات تالاب در تابستان

بهمن عسگری سوادجانی ادامه داد: این منطقه به واسطه داشتن ظرفیت های گردشگری بالا زمینه توسعه گردشگری را دارد.

وی داشتن آب و هوای خنک و نزدیک بودن به امامزاده حمزه علی، نزدیک بودن به شهر بلداجی، داشتن باغات میوه ، داشتن طبیعت بکر و زیبا و... را از ویژگی های و پتانسیل های منطقه عنوان کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری در مسیر جدید توسعه گردشگری قرار گرفته است.

................................

عکس و گزارش از بهاره صمیمی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید