جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری لاله های واژگون زرد و قرمز شکوفا شدند - کوهرنگ آماده پذیرایی از مسافران

گردشگری

لاله های واژگون زرد و قرمز شکوفا شدند - کوهرنگ آماده پذیرایی از مسافران

خبرگزاری مهر: لاله های واژگون زرد و قرمز(اشک مریم) در چهار محال و بختیاری شکوفا شدند و دشت لاله های واژگون این استان به یکی از زیباترین منطقه های گردشگری کشور تبدیل شده است.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike shoes with zoomx black friday night

به گزارش خبرنگار مهر، لاله واژگون یکی از 12 هزار گونه گیاهی شناخته شده در ایران است که زیبایی آن نفس را در سینه حبس می کند و کمتر کسی است که با شنیدن وصف آن آرزوی دیدنش را نکند.

15 درصد گیاهان ایران منحصر به فرد و ویژه ایران هستند و در هیچ کجای دنیا به صورت طبیعی رشد و نمو پیدا نمی کنند که یکی از مشهورترین آنها لاله واژگون است.
 
دشت لاله های واژگون چهار محال وبختیاری در 12 کیلومتری چلگرد و درنزدیکی روستای بنواستکی از توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

به دلیل وسعت زیاد (3400 هکتار)، پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، لاله های واژگون (اشک مریم) در دو نوع قرمز و زرد و نیز نزدیکی به دیگر جاذبه های قطب سیاحتی کوهرنگ، این منطقه تفرجگاه بسیار مناسبی محسوب می شود.

زمان رویش و شکفتن لاله های واژگون در این دشت از اواسط فروردین ماه شروع و تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

این گل در مناطق صخره ای و سنگلاخی می روید و حتی تا 10 هزار شاخه از آن در یک دشت قابل مشاهده است.

لاله های واژگون هم اکنون در این استان شکوفا شده اند و دشت لاله های این استان به یکی از زیباترین مناطق بکر و دیدنی کشور و جهان تبدیل شده است.
 
بارش پی در پی باران از ابتدای سال تا کنون بر رویش سریع و شادابی این دشت تاثیر بسزایی داشته است.
 
 
بخشدار مرکزی کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: دشت لاله های واژگون شهرستان کوهرنگ چهار محال و بختیاری یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطقی است که کمتر جایی بتوان پیدا کرد.
 
ستار فرهادی نیا با بیان اینکه وسعت بالا وتعداد زیاد لاله های واژگون در کنار هم از ویژگیهای دشت لاله های این استان است، تاکید کرد: دشت لالهای واژگون چهار محال و بختیاری با دشت های لاله های دیگر کشور قابل مقایسه نیست.
 
وی تاکید کرد: دشت لاله های واژگون این استان هم اکنون شکوفا شده و تمام لاله ها به گل نشسته اند.
 
وی با اشاره به باز شدن لاله ها و آغاز ورود خیل مسافران به این شهرستان، ادامه داد: مدیران و مسئولان شهرستان کوهرنگ  با برگزاری جلسات، برنامه ریزی های مناسب برای میزبانی وآسایش مسافران در این شهرستان انجام داده اند.
 
 
وی یادآور شد: همچنین جلسات با سازمانهای منابع طبیعی، میراث فرهنگی و ... در خصوص حفاظت از لاله ها برگزار کرده ایم و تصمیماتی برای حفاظت از لاله های واژگون گرفته شده است.
 
فرهادی نیا یادآور شد: حفظ لالهای واژگون وظیفه همه مردم و گردشگران است و ما باید قدر این گلهای زیبا را بدانیم.
 
بخشدار مرکزی کوهرنگ ادامه داد: فرهنگ سازی در این خصوص ضرورت دارد و والدین باید به فرزندان خود در خصوص حفاظت از لاله ها را تاکید کنند.
 
وی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ با دارا بودن امکانات عالی و مناسب از قبیل داشتن هتل، رستوران و ... در آمادگی کامل برای پذیرایی از گردشگران است، اذعان داشت: نزدیک بودن هتل ها و رستورانها به دشت لاله واژگون از امتیازات خوب این شهرستان است.
 
وی افزود: دوستداران وبازدید کنندگان دشت لالهای واژگون می توانند با طی مسیر کوتاهی می توانند از آبشار شیخ علیخان و چشمه دیمه و دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کنند.
 
..................................
 
گزارش: بهاره صمیمی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید