سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست فردوسی و شاهنامه حكيم فردوسی نمایش نسخه مرمت شده فیلم حکیم «فردوسی» در موزه سینما

حكيم فردوسی

نمایش نسخه مرمت شده فیلم حکیم «فردوسی» در موزه سینما

نسخه مرمت شده فیلم حکیم «فردوسی» که ساخته 85 سال پیش است در موزه سینما نمایش داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینمای ایران بخش‌هایی از فیلم «فردوسی»  که توسط فیلمخانه ملی ایران ترمیم و بازسازی شده است را نمایش می دهد.

«فردوسی» به کارگردانی عبدالحسین سپنتا و تهیه کنندگی اردشیر ایرانی محصول سال ۱۳۱۳ است  که در حدود 20 دقیقه از این فیلم برای علاقمندان سینما نمایش داده می شود.

«دختر لر» اولین فیلم ناطق سینمای ایران است و بعد از ساخته شدن این فیلم عبدالحسین سپنتا با بودجه وزارت معارف فیلمی را برای هزاره فردوسی در سال 1313 کلید زد و بدین ترتیب فیلم «فردوسی» ششمین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفت.

این فیلم براساس زندگی فردوسی همراه با نشان دادن بخش‌هایی از شاهنامه ساخته شده است که نشان دهنده شناخت سپنتا از ادبیات فارسی است.

سپنتا بعد از «فردوسی» سه فیلم «شیرین و فرهاد»، «چشمان سیاه» و «لیلی و مجنون» را ساخت که همگی داستان‌هایی اصیل و تاریخی را بیان می‌کردند.

نسخه مرمت شده این فیلم روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ساعت 19 در تالار سینمافردوس موزه سینما نمایش داده خواهد شد و حضور در این برنامه رایگان است.

اولویت حضور در این برنامه با سینماگران، منتقدین، اهالی سینما ، رسانه و تاریخ نگاران است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند با شماره ۹-۲۲۷۰۵۰۰۵ (داخلی صفر) یا با مراجعه به نشانی  @sabtenammuseum1 نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید