جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پهلوانان شاهنامه‌ای در بازی‌های رایانه‌ای

خبر

پهلوانان شاهنامه‌ای در بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش جام جم اسطوره‌های ایران باستان به عنوان کهن‌ترین اساطیر کره زمین، نمایانگر فرهنگ باستانی غنی، آداب و رسوم و ادبیات هویت‌بخش و داستان‌های سرشار از هیجان و نکات آموزنده ایران‌زمین بوده، اما در عرصه رسانه‌ای کمتر بازآفرینی و مصور شده است، اما چند سالی است که سازندگان بازی‌های رایانه‌ای پرداختن به این داستان‌ها را مدنظر قرار داده‌اند تا از طریق این بازی‌ها به معرفی شخصیت‌های اسطوره‌ای ایران بپردازند.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , cheap invisible air jordans , 4011496719 , Where To Buy

بازی های سیاوش، گرشاسب، عصر پهلوانان و تراتئون برخی از این بازی ها هستند که محور آن شخصیت های شاهنامه ای است.


نام بازی: سیاوش


داستان این بازی روایتگر کشته شدن سیاوش توسط افراسیاب ـ شاه توران پسر پشنگ ـ و انتقام گیری پسرش، کیخسرو است. کیخسرو فرزند سیاوش، مهم ترین شخصیت این بازی است که به خونخواهی پدر برمی خیزد.

بازی سیاوش که برای گروه سنی بالای 12 سال طراحی شده یک بازی جنگی و نقش آفرین است که با طرح معماهای خاص در مراحل مختلف و استفاده از موارد (سلاح، زره و...) توسط قهرمان، فرصت بازی در فضای  باستانی ایران و توران را به بازیکن می دهد. در شخصیت پردازی این بازی که تولید آن سه سال زمان برده، علاوه بر شاهنامه از متون کهن دیگری چون اوستا نیز استفاده شده است.

 

نام بازی: گرشاسپ

بازی رایانه ای گرشاسپ یک بازآفرینی نمادین با رویکرد معناگرا و عملگرا در فضای اسطوره ای ایران باستان است ـ گرشاسپ نیای بزرگ رستم و پهلوان اسطوره ای است ـ در این بازی عمده عناصر تصویری حاصل بازآفرینی منابع تاریخی در فضای باستانی است. گرشاسپ، یک بازی جنگی سوم شخص است و روند کلی بازی براساس پیکارهای پهلوان اصلی بازی، گرشاسپ و رویارویی او با نیروهای اهریمنی می گذرد. مبارزات تن به تن، حل معما و کشف فضاهای سرزمین خونیراث از مراحل اصلی این بازی است.


نام بازی: عصر پهلوانان

این بازی با هجوم دیوان به شهر زابل آغاز می شود. شما در نقش آتار، شاهزاده زابل هستید که در زمان حمله همراه پدرش پیشداد، خارج از شهر مشغول شکار بودند (پیشدادیان نخستین دودمان فرمانروا در شاهنامه است که واژه «پیشداد» به معنی نخستین کسی که قانون آورده است، می باشد.) در این بازی شما پس از بازگشت متوجه می شوید که دیوان قسمت مهمی از شهر (کتابخانه زابل و اطراف آن) را به آتش کشیده اند و به جنگ آنها می روید.

آتار به کمک پیشداد در جستجوی راز رویین تنی به کتاب ها مراجعه می کند و ... .

 

نام بازی: عصر پهلوانان 2 (تراتئون)

تراتئون یک بازی اکشن ـ نقش محور است که با الهام از اساطیر ایران زمین ساخته شده است. تراتئون که به طور دقیق تر در اوستا به صورت «ثره اته اونه» آمده، همان فریدون است و به معنای دارنده سه نیروست ـ فریدون پادشاه پیشدادی بود که با یاری کاوه آهنگر بر ضحاک ستمگر چیره شد ـ نام تراتئون به این دلیل برای این بازی انتخاب شده است که در آن سه شخصیت متفاوت به عنوان کاراکترهای اصلی قابل بازی هستند: مهرداد جنگجو، ادار مغ (موبد) و آتار (شاهزاده زابل) که هر کدام از این سه شخصیت مسیری متفاوت از یک داستان را طی می کنند و فقط با طی همه مسیرها و بازی کردن با همه کاراکترها رازهای داستان آشکار می شود و شما برنده خواهید شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید