جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها گفتگو افشاگری مبارک درباره طرح تجزیه خاورمیانه

افشاگری مبارک درباره طرح تجزیه خاورمیانه

برگرفته از روزنامه اطلاعات، شماره 25454، دوشنبه 22 آبان 1391

حسنی مبارک که اکنون در زندان طره دوره محکومیت حبس ابد خود را سپری می‌کند، اسرار زیادی را در رابطه با طرح آمریکایی- صهیونیستی با مشارکت برخی کشورهای همپیمان برای تقسیم و تجزیه منطقه خاورمیانه فاش کرد.

مبارک در گفت‌ وگو با روزنامه مصری«الفجر» گفت که آنچه در مصر رخ داد، طرح آمریکایی-اسرائیلی با کمک تعدادی از کشورهای همپیمان با هدف تقسیم منطقه خاورمیانه و تجزیه مصر و سرنگون کردن تمامی رژیم‌های عربی و ایجاد هرج‌و‌مرج گسترده در منطقه بود تا به این ترتیب اعراب توانایی خود برای مقابله با اسرائیل را از دست بدهند.

مبارک همچنین به دفاع از خود

پرداخت و از انقلاب مصر به عنوان «شورش» یاد کرد و گفت: طنطاوی که به وی پیشنهاد پست معاون رئیس جمهوری را کرده بود، به وی خیانت کرده است.

مبارک همچنین اذعان کرد که این «شورش» دارای بعد اجتماعی و سیاسی است و می‌افزاید: من قبول دارم که مردم از شدت فقر و گرسنگی شورش کردند و این حق آنهاست اما من از اقداماتی که انجام دادم راضی هستم، من عمر خود را برای خدمت به مردم صرف کردم .در بعد سیاسی نیز مبارک گفت: آنچه در مصر رخ داد طرح بین‌المللی آمریکایی-اسرائیلی است و عمر این طرح بیش از 60 سال و هدف از آن نیز تقسیم منطقه خاورمیانه، تجزیه مصر و تقسیم آن به سه دولت کوچک است؛ آنها اکنون سوریه، لیبی و سودان را تخریب می‌کنند و سپس به اردن روی خواهند آورد تا به عنوان مرحله آخر اردن را به وطن کامل برای فلسطینیان تبدیل کنند و فلسطین وطن یکپارچه برای یهودیان باقی بماند.مبارک تصریح کرد که این طرح آمریکایی-اسرائیلی که قدرت‌های همپیمان منطقه‌ای پشت آن قرار دارند ، سعی دارد تمامی رژیم‌های عربی را ساقط کرده و هرج و مرج گسترده‌ای ایجاد کند تا به این ترتیب اعراب توانایی خود برای مقابله با رژیم صهیونیستی را از دست بدهند.

مبارک در این مصاحبه همچنین گفت که به اطرافیانش اعتماد کرده اما آنها افراد بامسئولیتی نبوده‌اند. وی افزود: گزارش‌هایی از منابع مختلف از جمله سازمان اطلاعات به دست من می‌رسید که هشداری در رابطه با انفجار عمومی در کشور بود. من این گزارش‌ها را با گروه جدید حزب ملی متشکل از جمال مبارک و دیگر اعضا بررسی کردم اما آنها گفتند که در این گزارش‌ها مبالغه شده است. من قصد داشتم دست به تغییرات و اصلاحاتی در کشور بزنم اما سرعت شورش از ما بیشتر بود.مبارک اشاره می‌کند که از شخصیت‌های زیادی اعم از فرماندهان ارتش، اساتید دانشگاه، پزشک و بازرگانان کمک خواسته اما آنها وی را تحقیر و به وی خیانت کرده‌اند.

وی از روابط خود با طنطاوی فرمانده کل سابق نیروهای مسلح مصر گفت و افزود: من از سخنان طنطاوی احساس کرده بودم که وی هرگز در کنار من نخواهد بود و به من خیانت خواهد کرد؛ به طنطاوی پیشنهاد کردم که معاون من باشد وی رد کرد سپس از وی خواستم دولت تشکیل دهد باز هم رد کرد، او می‌گفت که ارتش هرگز حتی یک گلوله هم به سمت تظاهر‌کنندگان شلیک نخواهد کرد و ثبات کشور را حفظ می کند.مبارک همچنین گفت: طنطاوی از من خواست تا از قدرت کناره ‌گیری و قاهره را ترک کنم تا به این ترتیب کشور وارد جنگ خیابانی نشود.

وی افزود که پسرش جمال می‌خواست آنها تا آخرین لحظه مقاومت کنند اما طنطاوی تمایل به رفتن ما داشت و تقریبا همه رؤسای دولت به ما فشار می‌آوردند که قدرت را واگذار کنیم ، زیرا وضعیت دیگر قابل تحمل نبود و من پیشنهادهایی برای سفر به عربستان، امارات و آلمان دریافت کردم اما آنها را رد کرده و ترجیح دادم در مصر بمانم زیرا کاری نکرده بودم که فرار کنم و کشور را ترک کنم .

مبارک تاکید کرد که طی 30 سال از همه کشورها گدایی کرده تا مردم مصر زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند. وی افزود: هیچ کس نمی‌داند که من برای وطن چکار کردم اما مصری‌ها پس از 20 سال خواهند فهمید و پی به ارزش من خواهند برد.رئیس جمهور مخلوع مصر درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز گفت که به قدرت رسیدن اخوان‌المسلمین در مصر با موافقت کامل آمریکا و اسرائیل صورت گرفت؛ پیش از آنکه نوبت سوریه برسد این اتفاق در مصر رخ داد زیرا آمریکا و اسرائیل سعی دارند سوریه را ساقط کرده و اخوان‌المسلمین را روی کار بیاورند تا به این ترتیب سلطه آنها بر منطقه تکمیل شود و تقویت جریان‌های سنی نیز به ترس آمریکا و اسرائیل از ایران برمی‌گردد.مبارک همچنین تاکید کرد که جریان‌های اسلامی بدون رضایت آمریکا هرگز نمی‌توانند حکومت کنند و این جریان‌ها تنها یک ابزار هستند و هرگز اراده حقیقی برای حاکمان جدید در منطقه وجود نخواهد داشت زیرا آمریکا این اجازه را نمی‌دهد.مبارک همچنین اعتراف کرد که مصر در زمان جنگ عراق علیه ایران، از عراق حمایت می‌کرد .

استرداد 11 میلیارد پوند

دادستانی کل مصر از استرداد 11 میلیارد پوند از اموال قاچاق شده بیت المال توسط عناصر رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک خبر داد.دادستانی کل مصر اعلام کرد که توانسته است تاکنون 11 میلیارد پوند مصر از اموال قاچاق شده این کشور را به بیت المال بازگرداند.بنا بر اعلام دادستانی کل مصر، در حال حاضر اقداماتی انجام می شود تا مبلغ 50 میلیارد پوند دیگر نیز به بیت المال بازگردانده شود. این اقدام در راستای اجرای احکام صادره علیه برخی عناصر رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک انجام می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید