سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها گزارش تصويری گزارش تصویری سوباتان - بهشتی دیگر - 1

گزارش تصویری سوباتان - بهشتی دیگر - 1

عکاس: سهیلا علیپور - محمد جهان آبادی

نام ییلاقی در غرب لیسار در شهرستان تالش که ییلاق اهالی جوکندان، لیسار و قلعه بین است. در فاصله ۳۲کیلومتری شمال غرب شهرستان تالش و چندکیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور اردبیل قراردارد. این ییلاق روبروی بلندترین اجرگاه تالش (ریشکاجی یا ریشگاسر) قرار دارد. این منطقه دارای جمعیت کمی می باشد که در اواخر ماه اول تابستان از روستاهایی چون قلعه بین در این مکان سکنی می‌گزیدند و در اواخر آخرین ماه تابستان به خانه های خود بر می‌گردند.

این مکان از چشمه های بسیار خنک و پر آب و هوای بسیار عالی و خنکی برخوردار می باشد و دارای زمین‌های سر سبز پوشیده از چمن می‌باشد. این ییلاق پرجمعیت‌ترین ییلاق دربخش کرگانرود می‌باشد. فاصله این ییلاق تا شهر هشتپر‍‍‍‍ حدود ۳۲ کیلومتر با جاده‌ای کوهستانی که از دل جنگل های تالش می‌گذرد است.این ییلاق دربالای یک طرف دره لیسار واقع است و از اینجا دره لیسار که جنگلی است منظره زیبائی دارد و منظره دیگری که ازاینجا دیده می‌شود و در طرف دیگر دره لیسار واقع است، ییلاق زیبا و تاریخی برزبیل است که ییلاق اهالی خطبه سرا و دو طائفه عشایری تالش بنامان ایشیگ آقاسی و آقاجانی می‌باشد.

در این ییلاق معدن مس و آثار تاریخی کاروانسرای شاه عباسی و قبرهای ماقبل تاریخ در محلی بنام کندی یا کهنه‌ده ییلاق برزبیل وجود دارد. نقاط دیدنی روستای سوباتان عبارتند از: ۱-چشمه باتمان بولاق (بین سوباتان و اسبومار واقع است.) ۲-منطقه باستانی گنجخانه ۳-سرچشمه اصلی قنات سلسال که از قلعه سلسال لیسار سر در می‌آورده‌است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید