پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها نگاه روز مانور آمریکا با 30 کشور در خلیج فارس

مانور آمریکا با 30 کشور در خلیج فارس

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 75، فروردین و اردیبهشت 1392، صفحه 11

 

درخبرها  آمده است که: آمریکا از ششم تا سی ام ماه می (16 اردیبهشت تا 9 خرداد) در خلیج فارس به همراه 30 کشور! مانور نظامی برگزار می‌کند و هدف آن رویارویی با عملیات مین گذاری و بالا بردن سطح هماهنگی میان نیروی کشورهای شرکت کننده در این مانور است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا در ادامه گفته است: مهمترین چیزی که ما در این مانور نظامی بزرگ! به دنبال آن هستیم بالا بردن امنیت تجارت دریایی و تبادل تجاری در خلیج فارس است. همچنین به گزارش نیویورک تایمز نیروی دریایی آمریکا در صدد تجهیز ناو رزمی به سلاح لیزری واعزام آن به خلیج فارس است... .

به راستی شگفتی آوراست که آمریکا و متحدانش پس از به گل نشستن کشتی‌شان در عراق و به زودی در افغانستان، همچنین بی نتیجه ماندن کمکهای بی دریغ‌شان به ارتش به اصطلاح آزاد سوریه (بخوانید تروریستها) برای سرنگونی دولت بشار اسد و شکست کنفرانس نمایشی و ساخته و پرداخته غرب موسوم به کنفرانس دوستان سوریه و از سوی دیگر درماندگی و سرگردانی در آسیای شرقی آنهم در هنگامه تنش بین دو کره و بحران‌های بی سابقه مالی و بدهکاری تاریخی ... حال می‌خواهد در دریای پارس رزمایش مشترک انجام دهد آنهم با 30 کشور!
پرسش اینجاست که دولت آمریکا این 30 کشور را در کدام نقطه از این کره زمین می‌خواهد پیدا کند؟
اگر مقصودش شیخ نشین‌های دریای پارس هستند و میخواهد به همراه متحدان خود و این کشورهای تازه به دوران رسیده رزمایش برگزار کند، باز هم به عدد 30 نمی‌رسد.
البته همه می‌دانیم اینها بهانه‌ای بیش نیست تا تجهیزات پیشرفته خود را به رخ بکشند. هرچند آمریکاییان درباره  پهباد مدل «آر کیو 170 [RQ 170]» که در 13 آذر 1390 بوسیله ایرانیان به سلامت به زمین نشست همین واژه پیشرفته را بکار برده بودند.
گویا سردمداران غربی و مشاوران آقای اوباما هنوز در رویای قرن گذشته به سر می‌برند و گمان می‌کنند که مردم جهان همچنان در برابر سلاحهای به اصطلاح پیشرفته آنان دست و پا بسته هستند و هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود ندارند.
اگر کمی‌تیزبین بودند و تنها به نوک بینی شان نگاه نمی‌کردند از جنگ عراق بر ضد ایران که می‌توان گفت یک نوع جنگ جهانی با ایرانیان بود، درس می‌گرفتند و پی می‌بردند که تنها سلاح پیشرفته به کارشان نمی‌آید و نمی‌توانند به مقاصد سلطه طلبانه و تجاوز کارانه شان دست یابند. اما باز هم شگفتا همچنان به ژاژ خواهی وهای و هوی ادامه می‌دهند.
به هر روی دولت ایران باید در برابر این رزمایش ضد منافع ملی واکنش جدی نشان دهد و این 30 کشور را (اگر به راستی 30 کشور باشند) شناسایی و آنان را در فهرست سیاه خود قرار داده و به چالش بکشد تا ریشه این حرکت‌های موذیانه در آب‌های دریای همیشه پارس از میان برود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید