سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها رویدادهای فرهنگی پاریس میزبان نمایشگاه عکس زورخانه

پاریس میزبان نمایشگاه عکس زورخانه

بنیاد فردوسی در نخستین گام نوروزی با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و پشتیبانی موسسه توسعه هنرهای معاصر از هفتم تا چهاردهم فروردین ماه 1391 نمایشگاه عکس «زورخانه؛ باشگاه ورزشهای باستانی ایرانیان» را در نگارخانه خانه فرهنگ ایران در پاریس برگزار کرد.

نمایشگاه عکس «زورخانه» با چهارده عکس سیاه و سفید از آثار استاد سعید محمودی ازناوه و چهارده عکس رنگی از آثار میثم موحدفرد برای پاسداشت ثبت جهانی آیینهای پهلوانی و ورزشهای زورخانه‌ای که در فهرست میراث معنوی یونسکو ثبت شده است به قاب تصویر راه یافته تا در گام آغازین خود در کشور فرانسه، جلوه‌گر بخشی از پیشینه و تاریخ چشم‌نواز ایران باشد.

در راستای آگاهی‌بخشی به مخاطبان فرانسوی بروشور ویژه‌ای برای فرانسه زبانها آماده شده است که در کنار رخنمایی زورخانه‌های ایران از دریچه دوربین تا اندازه خوبی توانسته بازتاب‌دهنده این آیین میهنی باشد و با اقبال شایسته بازدید کنندگان همراه شده است.

گفتنی است نمایشگاه عکس زورخانه از سوی موسسه نور نگار و خانه هنر دیجیتال دید‌گان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز مورد حمایت قرار گرفته است. این رویداد فرهنگی تا روز چهاردهم فروردین برپاست و میزبان دوستداران فرهنگ باستانی ایران در رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید