پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست گردشگری کوهرنگ سرزمین کوه‌های رنگی

گردشگری

کوهرنگ سرزمین کوه‌های رنگی

کوهرنگ سرزمین کوه‌های رنگی در فصل بهار به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده و ورود مسافران در آستانه شکوفایی لاله‌های واژگون به این منطقه روز به روز بیشتر می‌شود.‏

به گزارش مهر، زیبایی بهاری منطقه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به خاطر قرار گرفتن در ارتفاعات زاگرس و وجود برف زمستان و دمای کمتر هوا کمی دیرتر نسبت به مناطق دیگر کشور بروز می‌کند.

زیبایی بهاری منطقه کوهرنگ از 20 فروردین به بعد آغاز می‌شود و در اوایل اردیبهشت با شکوفا شدن لاله‌های واژگون به اوج خود می‌رسد.

هم اکنون برفها در جای جای منطقه کوهرنگ در حال آب شدن هستند و کوه‌ها پوشش جامه سفید رنگ خود را ازتن بیرون می‌کنند.

نام کوهرنگ به خاطر رنگ‌های مختلف کوهستان در فصل بهار در گذشته بر این منطقه گذاشته شده است، هنگامی که وارد منطقه کوهرنگ می‌شویم در قسمتی کوه‌ها به دلیل پوشش برف سفید رنگ هستند، در طرف دیگر منطقه کوه‌ها به دلیل رویش گیاهان رنگ سبز را بر خود دارند و در قسمتی دیگر رنگ‌های قهوه‌ای دیده می‌شود.

کوهرنگ سرچشمه دو رودخانه بزرگ کشور

( کارون و زاینده رود است) و همچنین دارای رودخانه‌های بزرگ دیگری همچون رودخانه بازفت نیز است که در جنگل‌های منطقه بازفت این منطقه جریان دارد.

اگر بخواهیم جاذبه‌های گردشگری و بکر منطقه را بگوییم، کلمات قدرت توصیف را کم می‌آورند اما از مهمترین جاذبه‌های گردشگری که دسترسی برای گردشگران به آنها وجود دارد را می‌توان به چشمه دیمه، دشت لاله‌های واژگون، آبشار شیخ علیخان، حاشیه رودخانه‌های بازفت وکارون، آبشار تونل کوهرنگ و جنگل‌های بازفت اشاره کرد.

چشمه دیمه یکی از زیباترین چشمه‌های کشور است که به عنوان اصلی‌ترین سرچشمه زاینده رود به شمار می‌رود و به عنوان یکی از بهترین آبهای معدنی جهان مطرح است یکی از زیباترین مناطق گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی‌های اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده است.

جوشش آب دراین چشمه با حجم زیاد و زلالی آب از زیبایی‌های خیر کننده این چشمه است.

وجود جلبک‌های سبز در این چشمه یکی از زیبایی‌های منحصر به فردی است که این چشمه را دیدنی‌تر کرده است.

دشت لاله‌های واژگون از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که لاله‌های قرمز و زرد این منطقه در آستانه شکوفایی هستند.

این دشت در 12 کیلومتری «چلگرد» و در نزدیکی روستای «بنواستکی» از توابع شهرستان کوهرنگ واقع است.

وسعت زیاد پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، لاله‌های واژگون در دو نوع قرمز و زرد و نیز نزدیکی به دیگر جاذبه‌های قطب سیاحتی کوهرنگ از این منطقه تفرجگاه بسیار مناسبی ساخته است.

دشت لاله‌های واژگون در بسیاری از نقاط کشور رویش دارد اما رویش در سطحی محدود است اما دشت لاله‌های واژگون این استان که سرآمد تمام دشت لاله‌های واژگون کشور و جهان است و وسعت زیاد این منطقه 3400 هکتار با هیچ جای کشور قابل مقایسه نیست.

آبشار شیخ علیخان یکی از مناطق بکر و دیدنی شهرستان کوهرنگ است در فصل‌های مختلف سال دارای زیبایی‌‌های خاص خود است.

این آبشار در کنار روستای شیخ علیخان قرار دارد.

آبشار شیخ علیخان واقع در 88 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که این آبشار و دشت و تپه‌های اطراف آن یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی این استان به شمار می‌آید.

آبشار شیخ علیخان یکی از جاذبه‌های زیبای شهرستان کوهرنگ محسوب می‌شود

که به علت ضعف در معرفی این پتانسیل گردشگری برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده است.

آبشار شیخ علیخان در فصل بهار و تابستان زیبایی خاص خود را دارد و در فصل بهار در حال تبدیل شدن به یک جاذبه زیبای طبیعی است.این زیبایی‌ها لحظه به لحظه با نزدیک شدن اردیبهشت ماه و گرمی هوا و رویش گیاهان بیشتر می‌شود.‏

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید