سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت کتاب‌ انتشار جلد بیست وچهارم دائرة المعارف بزرگ اسلامی

کتاب‌

انتشار جلد بیست وچهارم دائرة المعارف بزرگ اسلامی

دبا: به گزارش روابط عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، جلد بیست وچهارم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد.

 بیست و چهارمین جلد از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی مداخلی از چهره ها و موضوعات ایران و اسلام است که با سر ویراستاری سید کاظم موسوی بجنوردی توسط مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی چاپ و منتشر شده است.

مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی با تکیه بر روش های علمی و استناد بر موثق‌ترین منابع و تازه‌ترین اطلاعات به تدوین دائرةالمعارفی پرداخته است که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه ــ تا آنجا که ممکن است ــ برآورده سازد. اگرچه این دائرةالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصصی است، ولی دامنه‌ای بسیار گسترده دارد. علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، اخلاق، ادیان، ملل و نحل، منطق، فلسفه، عرفان، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی، معماری و آثار اسلامی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیات، نجوم و طب از جمله موضوعاتی است که در این دائرةالمعارف از آنها بحث می‌شود.

جلد بیست و چهارم از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی284مدخل است.این جلد با  مدخل «دلائل النبوه » آغاز می شود و با مدخل «رسالۀ دلگشا » پایان می یابد.


دائرة المعارف بزرگ اسلامی به سه زبان فارسی، عربی، و انگلیسی منتشر می شود. تا کنون بیست و چهارجلد از این دائرةالمعارف به چاپ رسیده است.

جلد بیست وچهارم  دائرة المعارف بزرگ اسلامی با سرویراستاری سید کاظم موسوی بجنوردی در 710 صفحه در قطع رحلی با شمارگان 1000 نسخه و بهای 192هزار تومان از سوی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید