جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تاریخ تاریخ معاصر برگ خونین دیگری از ددمنشی صدام با رزمندگان ایرانی

تاریخ معاصر

برگ خونین دیگری از ددمنشی صدام با رزمندگان ایرانی

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 75، فروردین و اردیبهشت 1392، صفحه 16

هر روز که می‌گذرد، راز تازه‌ای از رفتارهای ددمنشانهٔ ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صدام حسین با ایرانیان در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله، به پیش‌نما می‌آید.

تازه‌ترین رازی که از پرده برون افتاده؛ نشان می‌دهد یک سرهنگ ارتش صدام، یک هزار اسیر جنگی ایرانی را با ددمنشانه‌ترین روش‌ها شکنجه و اعدام کرده است. روش شکنجه‌گری این افسر عراقی به راستی موجب روسفیدی بی‌رحمتریم و خونخوارترین افسران گشتاپوی هیتلری شده است.

 

این راز، زمانی آشکار می‌شود که پشتیبانان غربی و عربی صدام کوشش‌های خود را برای ضربه‌زدن به ملت ایران به اوج رسانده‌اند، در حالیکه اگر قوانین و موافقتنامه‌های بین‌المللی ارزش اجرایی واقعی داشتند، سران کشورهایی که در آن جنگ به شیوه‌های گوناگون از صدام حمایت کرده بودند، باید به عنوان شریک جنایت‌های جنگی صدام به پای میز محاکمه کشانده شوند.

جالب این است که جنایت‌های تکان‌دهندهٔ این افسر ارتش صدام را یک پژوهشگر عراقی افشا کرده است.
به موجب گزارشی که پیرامون پژوهش این پژوهشگر عراقی منتشر شده، یک افسر ارشد گارد ریاست‌جمهوری عراق در بازجویی اخیر خود به شکنجه با سوزاندن، قطع اعضای بدن و کشتار هزار اسیر ایرانی اعتراف کرده است.
این جنایتکار بعثی می‌گوید: برروی برخی از اسرای تیرباران شده آهک یامواد شیمیایی یا اسید می پاشیدیم تا اثری از آنها باقی نماند.
«علی البغدادی»، پژوهشگر و کارشناس عراقی می‌گوید: این افسر بعثی از جلادان ماشین جنایت جنگی صدام علیه مردم عراق و ایران است که در پرونده خود اوراق سیاه بسیار زیادی دارد. فرد دستگیر شده سرهنگ «عبدالرشید الباطن» نام دارد و بازپرس ویژه گارد ریاست جمهوری عراق در جنگ علیه ملت ایران بوده است. این سرهنگ بعثی به خوبی به زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران مسلط است و پیش از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران توسط استخبارات (اطلاعات) ویژه عراق و صدام برای تحصیل زبان فارسی به تهران اعزام شده بود.
خبرگزاری فارس نیز در این مورد نوشته است: سرهنگ عبدالرشید در بهار 1975 میلادی (اوایل دهه پنجاه شمسی) در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است و با آغاز جنگ و تجاوز بعثی‌ها به ایران مأموریت می‌یابد اسرای ایرانی خط مقدم جبه‌ها را بازجویی و از آنان کسب اطلاعات کند.
 این افسر بعثی عراقی که چند بار مستقیم به صدام معدوم گزارش داده، به خاطر جنایات جنگی بی‌شمار خود موفق به دریافت مدال و نشان از سردار نگون بخت قادسیه شده است.
البغدادی می‌گوید: عبدالرشید در بازجویی‌های خود اعتراف کرده است که به دستور فرماندهان ارشد ارتش و به ویژه گارد ریاست جمهوری که از صدام دستور مستقیم داشتند، بیش از هزار اسیر ایرانی را کشته است.
این جنایتکار جنگی در جریان بازجویی‌های خود اعتراف می‌کند که اسرای ایرانی را پیش از به شهادت رساندن شکنجه‌های شدید می‌داده است؛ برای مثال وی درباره یک اسیر ایرانی که بر اثر اصابت مین پایش را از دست داده بود، می‌گوید زمانی که این اسیر را بازجویی می‌کردم به علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش نمودم پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر دو دقیقه پس از قطع، محل قطع شده را با فندک میسوزاندم تا اینکه تمام انگشتانش را بریدم، اما مقاومت حیرت‌آور او که بسیار جوان هم بود، من را خشمگین ساخت و با اره پای او را نیز قطع کردم، اما این اسیر ایرانی هیچ اطلاعاتی نداد.
این جنایتکار جنگی که در پرونده‌اش کشتار و اعدام‌های فجیع شیعیان و کردهای عراقی نیز دیده می‌شود، در 22 سپتامبر 1985 و در سال پنجم جنگ نیز در یک قتل عام اسرای ایرانی، 22 رزمنده ایران را که همگی زیر 20 سال سن داشتند، با شلیک گلوله بر سرشان به شهادت می‌رساند، در حالی که این اسیران همگی دست‌هایشان بسته بوده و قربانی وحشی‌گیری این جنایتکار جنگی شده‌اند.
البغدادی در ادامه افزود: جنایات عبدالرشید الباطن در سالهایی به دستور صدام روی می‌داده است که رژیم منفور بعث مورد حمایت‌های آمریکا، شوروی و کشورهای مدافع حقوق بشر اروپایی قرار داشته است.
وی از قول این جنایتکار بعثی می‌گوید: سرهنگ عبدالرشید تأیید می‌کند که صدام در اعدام بیش از 450 اسیر ایرانی مستقیم و به همراه گروهی از همراهان همیشگی خود در تیم حفاظتش دست داشته است.

این کارشناس به نقل از این جنایتکار بعثی می‌افزاید: بر روی برخی از اسرای تیر باران شده آهک یا مواد شیمیایی یا اسید می‌پاشیدم تا اثری از آنها باقی نماند. البغدادی به نقل از این بعثی جنایتکار تصریح می‌کند که وی در بازجویی‌های خود اعتراف کرده است، تا آنجا که در جریان بوده، ماشین جنگی جنایات صدام معدوم شش هزار اسیر ایرانی را به شکل فجیعی به شهادت رسانده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه