پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها برگزاری مراسم «روز ملی پرنده‌نگری» سوم آذرماه 1390

انجمن‌ها

برگزاری مراسم «روز ملی پرنده‌نگری» سوم آذرماه 1390

مراسم روز ملي پرنده نگري

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با یک تصمیم شتابزده در سال 1389، برای نخستین‌بار روز 11 اردیبهشت‌ماه (همانطور که می‌دانید دوم «می» در اروپا روز پرندگان مهاجر است)  را به نام روز ملی «پرندگان مهاجر» و یا روز ملی «پرنده‌نگری» معرفی کرد. و به این مناسبت جشنواره‌ای را در مجموعۀ سعدآباد برگزار کرد؛ اما چون پرندگان مهاجر بیشتر در پاییز به ایران کوچ می‌کنند، تصمیم‌گرفته شد، یک روز در اواخر آبان یا اوایل آذرماه که فصل ورود پرندگان مهاجر به ایران است، به نام روز ملی «پرنده‌نگری» ثبت شود. و از طرفی با مشارکت وهمفکری جمعی از کوشندگان و علاقمندان طبیعت ایران و موسسات فعال طبیعت گردی و پرنده نگری مقرر شده تا از این پس نخستین پنجشنبه آذرماه هر سال به عنوان روز ملی پرنده نگری در ایران تعیین گردد و برنامه‌هایی در گرامی‌داشت آن برگزار شود. این برنامه بصورت مشترک توسط چند موسسه طبیعت گردی و پرنده نگری و زیست محیطی اجرا می‌شود و حرکتی غیر دولتی و کاملا مردمی می‌باشد.
حالا گروهی از کارشناسان و مجموعه‌های فعال در زمینۀ پرنده‌نگری گرد هم آمده‌اند و قرار است سوم آذرماه را به نام پرنده‌نگری ثبت کنند. این موضوع به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز اعلام شده و این سازمان موافقت خود را با این روز اعلام کرده است. مراسم روز ملی پرنده‌نگری، نخستین پنج‌شنبه آذرماه برابر با سوم آذر 1390 از ساعت 9 تا 13 در بوستان هنر، خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و گروهی از صاحبنظران و کارشناسان و کوشندگان این حوزه به سخنرانی خواهند پرداخت.

ایران، بهشتی برای پرنده‌نگری است. سرزمینی با تنوع کم‌نظیر از پرندگان سه قاره آسیا، اروپا، و آفریقا و البته شبه قاره هند، با جمعیتی جوان و دانش‌آموخته که چشم به آینده دارند و روز ملی پرنده‌نگری نویدی برای دوستداران طبیعت ایران است. امید است تا هر سال با کمک و یاری هم گرد هم آییم تا این پتانسیل عظیم کشورمان را به درستی شناخته و برای تدوین برنامه های اصولی پرنده‌نگری به یکدیگر به همفکری بپردازیم.

 

برنامه سال ۱۳۹۰
تاریخ برگزاری پنج‌شنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۰
زمان برگزاری از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۰۰
مکان برگزاری بوستان هنر، خانه هنرمندان ایران

 

برگزارکنندگان

www.iranbirdingday.ir

مؤسسه آوای طبیعت پایدار
تهران، خیابان مطهری، میرعماد، کوچه دهم، شماره ۱۴، واحد ۲
تلفن: ۸۸۵۳۷۴۹۶-۷
رایانامه:
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مؤسسه ایران زمین
تهران، خیابان سهرودی شمالی، خیابان تهمتن، خیابان حسینی، کوچه پیلتن، شماره ۷، واحد ۱
تلفن: ۸۸۵۴۵۴۹۰-۲

مؤسسه طبیعت‌گردی تمدن زاگرس
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی، نبش کوچه زاینده‌رود، شماره ۱۱۳، واحد ۲
تلفن: ۸۸۰۳۰۴۶۰
تارنما:
www.zagrosecotours.com

آوای ارسباران
طبیعت گردان
آسمان شب

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید