پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها معرفی مرکز سعدی شناسی

انجمن‌ها

معرفی مرکز سعدی شناسی

رسانه: http://sadishenasi.com

با توجه به جایگاه ویژه سعدی شیرازی در تاریخ ادبیات فارسی و نقش برجستۀ او در فرهنگ و ادب ایران اسلامی و برای شناختن و شناساندن ویژگی‌های شخصیت، آثار، دوران تاریخی و اجتماعی، تأثیرگذاری و تأثیرپذیری استاد سخن سعدی و همچنین سامان‌دهی پژوهش‌های مربوط به «سعدی‌شناسی» و نیز با انگیزۀ ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور و ترویج و اشاعۀ فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی در شهریورماه1378 مرکز سعدی‌شناسی در شیراز تشکیل گردید.

مرکز سعدی‌شناسی مؤسسه‌ای فرهنگی و پژوهشی با اهداف فرهنگی و مقاصد غیرتجاری، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است و اهداف و موضوع فعالیت‌های آن در چارچوب قوانین جاری کشوری و اهداف فرهنگی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

1. سامان‌دهی علمی «سعدی‌پژوهی».

2. ایجاد کتابخانۀ مرجع در مورد سعدی با استفاده از کلیه آثار خطی و چاپی و هنری.

3. ایجاد پایگاه اطلاعات رایانه‌ای سعدی‌شناسی.

4. تشکیل گروه‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های مورد نیاز مرکز.

5. ارائه اطلاعات و نظریه‌های کارشناسانه، مشاوره و مساعدت در زمینۀ مختلف و به ویژه سعدی‌شناسی به همۀ افراد حقیقی و حقوقی و نیز سازمان‌ها و نهادهای علمی و فرهنگی اعم از ایرانی و غیرایرانی  با توجه به پایان‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری.

6. تلاش در راه ایجاد ارتباط، هماهنگی و همکاری با سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها، مؤسسات و اشخاصی که می‌توانند به گونه‌ای در جهت پیشبرد اهداف یاد شده به این مرکز یاری رسانند اعم از ایرانی و غیرایرانی.

7. ایجاد مرکز انتشاراتی و مطبوعاتی و نیز تولید فیلم، موسیقی، نوار و CD پیرامون زندگی و آثار سعدی.

8. برپایی همایش‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها، کلاس‌ها و نمایشگاه‌ها و به ویژه برگزاری روز سعدی در اول اردیبهشت‌ماه هر سال در ایران و جهان.

9. تدوین دانشنامه سعدی.

10. تأسیس موزۀ سعدی‌شناسی.

11. اعطای جایزه سالانه به بهترین آثار پژوهشی و فرهنگی و هنری در زمینۀ سعدی‌شناسی در اول اردیبهشت‌‌ماه هر سال اعم از کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌ها و آثار هنری.

12. ارائه خدمات پیمان مدیریت برای اجرای پروژه‌های فرهنگی ـ هنری به سازمان‌های دولتی و غیردولتی.

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1392-07-25 14:07
واقعا تعطیلی شورای گسترش زبان فارسی اشتباه بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید