سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها گزارش دیدار معاون جهاد دانشگاهی با وزیر آبادانی کردستان عراق

گزارش

دیدار معاون جهاد دانشگاهی با وزیر آبادانی کردستان عراق

 

وزیر آبادانی و مسکن اقلیم کردستان عراق تاکید کرد:
تلاش برای گسترش روابط اقلیم کردستان عراق با ایران

باید تلاش شود که پیوندهای گذشته اقلیم کردستان عراق با ایران تقویت شود و نباید در این پیوندهای تاریخی گسست ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، «كامران ا‌حمد عبدالله» وزیر آبادانی اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما تلاش می کنیم که ارتباطات اقلیم کردستان عراق را با ایران گسترش دهیم و از هر گونه اقدامی در این راستا به صورت جدی حمایت می کنیم.

ا‌حمد عبدالله با اشاره به امضای تفاهم‌نامه پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی با دانشگاه صلاح‌الدین اربیل گفت: هنگامی که دانشگاه‌های اقلیم بر حسب نیاز خود اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه می‌کنند، وزات‌خانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط موظف به پشتیبانی از آنها برای پیشبرد امور هستند و ما به عنوان نماینده اقلیم کردستان عراق موظف هستیم از هرگونه توافقنامه بین نهادهای اقلیم کردستان عراق با نهادهای جمهوری اسلامی ایران حمایت کنیم.

کامران با بیان این که خود وی فارغ‌التحصیل دانشگاه است، گفت: زیباترین جایی که او در سفرهای خود بازدید می‌کند، دانشگاه‌ و دیدار با دانشگاهیان است و از گفت و گو با هیئت علمی جهاددانشگاهی ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار «سعید قاضی مغربی» معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از حضور در اقلیم کردستان عراق گفت: با توجه به دستاوردهای جهاد دانشگاهی در ایران، این نهاد آماده همکاری در زمینه‌های مختلف با نهادهای اقلیم کردستان عراق به ویژه دانشگاه‌های آن است.

قاضی مغربی در ادامه به تشریح دستاوردهای این نهاد در زمینه‌های علوم انسانی، فنی مهندسی، پزشکی، کشاورزی و علوم پایه پرداخت و گفت: در برخی از این حوزه‌ها ایران دارای رتبه‌های برتر جهانی است و جهاد دانشگاهی علاقه‌مند به انتقال این دستاوردها به اقلیم کردستان عراق است.

قاضی مغربی با بیان فعالیت‌های پژوهشگاه رویان و ابن‌سینا، ادامه داد: جهاد دانشگاهی آمادگی احداث یک واحد بیمارستان تخصصی در اقلیم کردستان عراق را دارد. همچنین این نهاد در خصوص فناوری نانو، روش‌های نوین تأمین برق، ارائه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، خدمات حوزه شهری همچون؛ طرح جامع شهری، زیباسازی شهری، مبلمان‌ شهری و... از ارائه مشاوره تا پیمانکاری و اجرا، آماده همکاری است.
در پایان وزیر آبادانی و مسکن اقلیم کردستان عراق، بار دیگر بر سیاست حکومت اقلیم بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و حمایت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در آن اقلیم تاکید کرد.

لازم به یادآوری است هیئت جهاد دانشگاهی ایران به دنبال بازدید هیئت علمی و فرهنگی اقلیم کردستان در بهمن ماه سال گذشته که منجر به امضای تفاهم‌نامه این نهاد با دانشگاه صلاح‌الدین شهر اربیل شد، از اقلیم کردستان عراق و نهادهای علمی آن بازدید به عمل آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید