پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر جلوگیری از خشکی دهان در ماه رمضان

خبر

جلوگیری از خشکی دهان در ماه رمضان

مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به تشریح شرایط و الزامات رعایت بهداشت دهان و دندان در ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش فارس، علیرضا مهرعلیان در خصوص رعایت بهداشت دهان و دندان در ماه مبارک رمضان و ایام روزه‌داری اظهار کرد: روزه گرفتن از واجبات دین مبین اسلام است و دانش امروز و تحقیقات فراوانی که از سوی دانشمندان علوم پزشکی انجام گرفته، تأثیر مفید روزه بر سلامت جسم و روح را ثابت کرده است که البته به توجه روزه‌دار به رعایت نکات بهداشتی به ویژه بهداشت دهان و دندان برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بیدار شدن در سحر و استفاده زیاد از مایعات به میزان دو تا سه لیوان هنگام سحر توصیه می‌شود، افزود: به منظور جلوگیری از احساس خشکی دهان در هنگام سحر، از پنیر که ماده غذایی سرشار از کلسیم و حاوی فسفات است و تولید بزاق را افزایش می‌دهد، به طور مرتب استفاده شود.

مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین بر عدم استفاده از مواد غذایی بودار مانند سیر، پیاز و همچنین سفارش به مسواک زدن دندان‌ها و زبان در کنار استفاده از نخ دندان پس از خوردن سحری تأکید کرد.

مهرعلیان عنوان کرد: با توجه به اینکه سفره افطار به طور معمول با شرایط پر زرق و برق و سرشار از انواع غذاها و شیرینی‌ها همچون زولبیا  و بامیه چیده می‌شود، مسواک زدن پس از خوردن این مواد قندی چسبنده می‌تواند مانع ایجاد پلاک میکروبی و پوسیدگی شود.

مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین در خصوص رعایت بهداشت دهان و دندان در فاصله سحر تا افطار بیان کرد: در طول روز به علت آنکه زمان خودداری از خوردن و آشامیدن طولانی می‌شود و بدن در حال استفاده از ذخایر بدن است، امکان دارد بوی بدی از دهان استشمام شود که برای پیشگیری از این امر می‌توان مسواک زد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه