یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مراسم یادبود استاد محمدرضا لطفی در ارومیه برگزار شد

خبر

مراسم یادبود استاد محمدرضا لطفی در ارومیه برگزار شد

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: مراسم یادبود استاد محمدرضا لطفی در ارومیه برگزار شد.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

علیرضانوروزی منطقه آذربایجان غربی با اعلام خبر فوق افزود: این مراسم با حضور بسیاری از هنرمندان علاقه مند به استاد لطفی در تالار شمس ارومیه برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در این مراسم هنرمندان برجسته زیادی از آذربایجان غربی و شهرستان تبریز حضور داشتند که با اجرای برنامه‌های شایسته گرامیداشت استاد لطفی رونق گرفت.
نوروزی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در این مراسم اظهار کرد: در ابتدای برنامه گروه روح افزا از شهرستان ارومیه به سرپرستی مرتضی دیزند قطعاتی را در دستگاه چهارگاه با آوراز صادق مرادی، تار مرتضی دیزند، تنبک غفار محمدی، دف مهرداد صبوریئدر قالب چهار مضراب، آواز و تصنیف اجرا کرد.
وی تصریح کرد: در بخش دوم این برنامه در دستگاه سه گاه با سه تار رحیم حلاج، تنبک علی موسیوند و آواز رضا کفاشی اجرا گردید و برنامه با دونوازی تار و تنبک محمد حسین نژاد و بایک کیهان از شهرستان تبریز در میان تشویق بی امان جمعیت حاضر در تالار شمس ارومیه به پایان رسید.
نوروزی در ادامه بیان کرد: این مراسم با همکاری انجمن موسیقی استان، واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارومیه برگزار شد.
استاد محمد رضا لطفی(۱۷ دی ۱۳۲۵ گرگان_۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ تهران) نوازنده برجسته و سرشناس تار، سه تار و ردیف دان، موسیقی دان و آهنگساز، همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود.
وی در بداهه نوازی استاد چیره دستی به شمار می آمد و در کنار تار و سه تار، کمانچه، دف و نی نیز می‌نواخت.
گفتنی است این استاد برجسته کشورمان بر اثر بیماری سرطان در صبح روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری جان به جان آفرین تسلیم کرد.


منبع : خبرگزاری ايسنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه