شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر قاچاق پرتقال تهدیدی برای باغات کشور

خبر

قاچاق پرتقال تهدیدی برای باغات کشور

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: قاچاق میوه تهدیدکننده باغات میوه از نظر ورود احتمالی آفت‌ها و آلودگی ها است.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات و قاچاق پرتقال مصری اظهار داشت: امسال با توجه به وضعیت مطلوب تولید مرکبات بیش از دو میلیون تن پرتقال درکشور تولید شده و به کشورهای دیگر صادر می‌شود و به همین خاطر نیازی به واردات نداریم هرچندکه واردات مرکبات ازچندسال گذشته از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: کیفیت پرتقال کشور قابل قیاس با پرتقال های مصری و سایر نقاط نیست و از طرفی قیمت میوه‌های وارداتی بیش از قیمت‌های داخلی است و گفتنی است که در صورت قاچاق و واردات میوه درکشور حمایت از تولید داخل محقق نمی‌شود.

شادلو در ادامه بیان کرد: مسئولان وزارت خانه و نظارت بر بازار باید هرچه سریعتر در راستای جلوگیری از قاچاق میوه و عرضه آن با همراهی دستگاه‌های مربوطه روزنه واردات را مسدودکند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: درواقع قاچاق میوه سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و از طرفی تهدیدکننده باغات میوه از نظر ورود احتمالی افت‌ها و آلودگی هایی است که تجربه تلخ ان در زمینه آفت وارداتی مگس مدیترانه ای و جاروک که یکی از معضلات باغات مرکبات کشور است هنوز هم پس از گذشت سال‌ها باغات تاوان آن را می دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید