یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر باستان‌شناس پیش‌کسوت ایرانی درگذشت

خبر

باستان‌شناس پیش‌کسوت ایرانی درگذشت

برگرفته از تابناک

سیف‌الله کامبخش‌فرد ــ باستان‌شناس پیش‌کسوت ــ درگذشت.

به گزارش ایسنا، کامبخش‌فرد عصر روز گذشته (یک‌شنبه، هفتم آذرماه) پس از مرخص شدن از بیمارستان، در خانه‌ی خود درگذشت.

او که 81 سال سن داشت، چند روزی به‌دلیل ناراحتی قلبی و ریوی در بیمارستان بستری شده بود و پس از مرخص شدن از بیمارستان، ساعت 16 روز گذشته به دیار باقی شتافت.

 

به گفته‌ی یکی از اعضای خانواده‌ی کامبخش، به‌دلیل آن‌که فرزندان او در خارج از کشور هستند، هنوز تصمیمی درباره‌ی زمان برگزاری مراسم تدفین او گرفته نشده است، ولی احتمالا این مراسم سه‌شنبه یا چهارشنبه‌ی این هفته برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیف‌الله کامبخش‌فرد در سال 1308 در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات عالی دانشگاهی‌ خود را در رشته‌ی باستان‌شناسی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران سپری کرد. کامبخش‌فرد پس از تمام شدن تحصیلاتش، در بخش‌های مختلف از جمله موزه‌ی ایران باستان، معاونت و دستیاری دکتر نگهبان در پایه‌گذاری و اداره‌ی مؤسسه‌ی باستان‌شناسی دانشگاه تهران و مراکز باستان‌شناسی فعالیت کرد.

سیف‌الله کامبخش‌فرد پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در دبستان «ادیب» و تحصیلات متوسطه در «دارالفنون» در رشته‌ی باستان‌شناسی ادامه‌ی تحصیل داد و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی باستان‌شناسی در سال‌های 1342 و 1343 از دانشگاه تهران گرفت.

برخی فعالیت‌های او بین سال‌های 1339 و 1365 به این ترتیب است: عضویت در بخش پیش از تاریخ موزه‌ی ایران باستان 1339، معاونت و دستیاری دکتر نگهبان در پایه‌گذاری و اداره‌ی مؤسسه‌ی باستان‌شناسی دانشگاه تهران 1345-1338، رییس آرشیو فنی موزه‌ی ایران باستان 1344، رییس موزه‌ی ایران باستان 1358 و کارشناس ارشد و مسؤول کاوش‌های باستان‌شناسی در مرکز باستان‌شناسی ایران 1365-1359.

کامبخش در سال 1365 از مشاغل اداری بازنشسته شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه