سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر معصومه ذباح خالق «شب بخیر کوچولو» درگذشت

خبر

معصومه ذباح خالق «شب بخیر کوچولو» درگذشت

پیکر معصومه ذباح خالق قصه‌های «شب بخیر کوچولو» و «قصه ظهر جمعه» در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایسنا، ذباح که از مدتی پیش از بیماری رنج می برد، صبح امروز (هشتم دی‌ماه) در سن 56 سالگی به دیار باقی شتافت.

خدابخش، مدیر روابط عمومی معاونت صدا این خبر را تایید کرد و گفت زمان مراسم تشییع متعاقبا اعلام می شود. او گفت: به علت پر بودن قطعه هنرمندان پیکر مرحوم معصومه ذباح در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

معصومه ذباح متولد 16 اسفند 1338 در خرم‌آباد و همسر هنرمند فقید مرحوم "حسین شیدایی"(1381-1328) بود.

ذباح معلمی بود که عشق به آموزش و حضور در کنار بچه‌ها، در وجودش همیشه موج می‌زند‌. وی علاوه بر حضور در سنگر تدریس به عنوان معلم، سال‌ها قبل فعالیت هنری‌اش را در مرکز رادیویی لرستان به عنوان گوینده شروع کرد و در سال‌های اخیر به تهران مهاجرت کرد و با شبکه‌های سراسری رسانه ملی به عنوان سردبیر و نویسنده همکاری داشت.

بوی گل آفتاب و شب‌بخیر کوچولو در شبکه‌های سراسری و قصه‌های ظهر جمعه رادیو قرآن و ورزش، نشاط، کودک در رادیو ورزش و برنامه قطار قطار ستاره از گروه جامعه و زندگی صدای آشنا نمونه‌ای از کارهای او به عنوان سردبیر و نویسنده می‌باشد.

این بانوی هنرمند سابقه‌ای طولانی نیز در عرصه بازیگری تئاتر داشته و با همسرش مرحوم "‌حسین شیدائی‌" فعالیت‌های چشم‌گیری در این عرصه داشته است‌.

وی به عنوان یکی از هنرمندان زن تئاتر دهه 50 لرستان آثار بسیار فاخری روی صحنه داشت؛ آثاری مثل توکایی در قفس‌، مهمان‌های ناخوانده‌ و لی‌لی لی‌لی حوضک.

از مرحومان حسین شیدایی و معصومه ذباح 3 فرزند به نام‌‍‌های مزدک‌، میلاد و مروارید بر جای ماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه