جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر استاد جلال ذوالفنون درگذشت

خبر

استاد جلال ذوالفنون درگذشت

برگرفته از روزنامه همشهری

 

جلال ذوالفنون

استاد جلال ذوالفنون،نوازنده نامدار سه تار که چندی پیش به دلیل بیماری قلبی عمل قلب باز انجام داده بود،عصر روز 28 اسفند دار فانی را وداع گفت.

سید عباس سجادی ،شاعر و ترانه سرا ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت که استاد سه هفته قبل عمل قلب باز داشتند و متاسفانه عصر امروز که حالشان به هم خود به بیمارستان البرز  می برندش که تلاشهای پزشکان نتیجه نمی دهد و ایشان دار فانی را وداع گفتند.

حسین پیرنیا  آهنگساز و نوازنده سنتور  که خود مقیم کرج است لحظاتی قبل در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت که حال عمومی استاد بعد از عمل جراحی سه هفته گذشته خوب بود و متاسفانه امروز خبر شدم که ایشان اوضاعشان وخیم است و هم اینک  عازم منزل ایشان در کرج هستم.

جلال ذوالفنون

جلال ذوالفنون در جشنواره موسیقی فجر امسال به عنوان چهره پیشکسوت تکنوازی مورد تقدیر قرار گرفت.

معروفترین اثر استاد ذوالفنون  آلبوم گل صدبرگ است که حاصل همکاری او،شهرام ناظری و رضا قاسمی است. در سال 85 به کوشش سروش قهرمانلو کتابی با عنوان گل صدبرگ که زندگینامه استاد ذوالفنون و نیز گفت و گو طرحی برخی دیدگاه های اوست به بازار کتاب راه یافت که ذوالفنون در نشستی به انتقادات و پرسش ها درباره این کتاب پاسخ گفت.


پیکر استاد ذوالفنون قرار است ساعت ده صبح  روز دوم فروردین سال 1391 از منزلشان در گوهردشت کرج تشییع و در امامزاده طاهر این شهر به خاک سپرده شود.

همشهری آنلاین درگذشت این استاد پیشکسوت موسیقی و نوازنده شهیر سه تار را به جامعه هنری ایران و اهالی موسیقی و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای آن زنده یاد علو درجات را آرزو دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه