جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نخستین جشنواره فیلم ویدیویی در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می‌شود

خبر

نخستین جشنواره فیلم ویدیویی در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می‌شود

برگرفته از روزنامه اطلاعات

 

 نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارما، محمدرضا عباسیان، دبیر و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران، با اعلام این خبر، افزود: «جزیره ابوموسی سالن سینما دارد ولی بسیاری از آن تعطیل است. با توجه به تعداد زیادی خانواده که در آنجا زندگی می‌کنند، پیش‌بینی شده است که شب‌ها در فضای باز بخشی از فیلم‌های این جشنواره اکران شود.»

وی در ادامه مکان نمایش فیلم‌های جشنواره را در سینما فلسطین و 4 بوستان شهر تهران اعلام کرد و گفت: در این بوستان‌ها که هنوز قطعی نشده‌اند، هر شب، چادر فروش محصولات ویدیویی در کنار اکران فیلم‌ها بر پا می‌شود و فیلم‌های رسانه تصویری با تخفیفات ویژه‌ای ارائه خواهند شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای نشستی که در موسسه رسانه تصویری به این منظور برگزار شد، یزدان عشیری، مسئول روابط عمومی جشنواره با تبریک روز ملی خلیج فارس گفت: تاکنون 40 فیلم از 7 کشور در بخش بین‌الملل ارائه شده است که این کشورها مجارستان، ترکیه، آلمان، ایتالیا، روسیه، هند، فرانسه و فیلمی مشترکاً از آلمان و ترکیه است.

همچنین وی افزود: جلسات نقد و بررسی همزمان در روزهای جشنواره با حضور عوامل فیلم و منتقدان و نویسندگان سینمایی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، محمدرضا عباسیان در توضیح آیین‌نامه و فراخوان نخستین جشنواره فیلم‌های ویدیویی تهران تصریح کرد: آثار سینمایی که در بین سالهای 90 ـ 89 وارد شبکه شده‌اند با تکیه بر ارزش‌های هنری جذابیت و کثرت مخاطب انتخاب می‌شوند و به فیلم‌های اول تا سوم جایزه تعلق می‌گیرد و علاوه بر این جایزه ویژه سازمان سینمایی کشور، جایزه برترین فیلم از نظر فنی و تکنیکی نیز پیش‌بینی شده است.

این جشنواره در دو بخش مسابقه ایران و بین‌الملل خواهد بود و از تاریخ 28 خرداد تا 2 تیر در تهران برگزار خواهد شد.‏

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید