پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بزرگداشت حسن کسایی در رادیو فرهنگ

خبر

بزرگداشت حسن کسایی در رادیو فرهنگ

برنامه میراث فرهنگی این هفته هفت اقلیم به مناسبت درگذشت حسن کسایی که از استادان برجسته موسیقی و به خصوص نی بود، به بزرگداشت این شخصیت می‌پردازد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Men's Sneakers

به گزارش سرويس راديو ايسنا، حسن کسایی از استادان برجسته موسیقی ایرانی و نوازنده سرشناس نی بود. او در سال ۱۳۲۹ برای اولین‌بار نی را به ارکستر برد و با ارکستر رادیو ارتش اصفهان همکاری خود را شروع کرد. از سال ۱۳۴۶، فضای کاری کسائی ابعادی جهانی پیدا ‌کرد که یک صفحه دورو در مایه‌های شور و ماهور از نوازندگی نی او به همراه تنبک جهانگیر بهشتی توسط کمپانی C.B.S فرانسه ضبط و در سال ۱۳۵۴ در نقاط مختلف جهان پخش شد.کسایی در ۲۵ خرداد سال جاری پس از سپری‌کردن دو ماه در حالت کما درگذشت اما مراسم خاکسپاری وی در سکوت خبری و به صورت شبانگاهی با حضور جمعی از اعضای خانواده و شاگردان طبق وصیت او مبنی‌ بر خاکسپاری در کنار مقبره استاد تاج اصفهانی، در تخت فولاد اصفهان و در فاصله کمی از مقبره این استاد موسیقی به خاک سپرده شد.

با توجه به اهمیت این شخصیت فرهنگی در تاریخ موسیقی و خدماتی که در این حوزه داشته است، برنامه موسیقی این هفته هفت اقلیم که 31 خرداد پخش می‌شود به بررسی ابعاد مختلف زندگی حرفه‎ای حسن کسائی اختصاص دارد.

برنامه هفت اقلیم کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت 19 و 30 دقيقه الی 21 از موج اف ام ردیف 106 پخش می شود.

فرزانه ابراهیم‌زاده کارشناسی، امیرحسین محمودی سردبیری، ناصر قوام‌پور اجرا و مرتضی صداقت‌گو تهیه کنندگی برنامه روزهای چهارشنبه هفت اقلیم را که به میراث فرهنگی می‌پردازد، برعهده دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید