پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر آخرین آمار ایدز در دنیا

خبر

آخرین آمار ایدز در دنیا

دختران 15 تا 24 ساله بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند و حدود 1.2 میلیون زن و دختر در سال 2011 به ایدز مبتلا شده‌اند.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | 02 Release Date - nike air force 1 special fields free shipping line - PUMA MB.01 LaMelo Ball 377237 - SBD

در آستانه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی ایدز که قرار است هفته آینده برگزار شود، سازمان ملل با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد: حدود 34.2 میلیون تن در حال حاضر مبتلا به ایدز هستند، این در حالیست که بر اساس گزارش سازمان ملل در سال 2010 در دست‌کم 56 کشور، تعداد افراد مبتلا به ایدز به میزان ثابتی رسیده و یا در حال کاهش است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش که با عنوان «در کنار یکدیگر به ایدز پایان خواهیم داد»،‌ آمده است: حدود پنج میلیون نفراز مبتلایان به ایدزرا جوانان تشکیل می‌دهند .

دختران 15 تا 24 ساله بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند و حدود 1.2 میلیون زن و دختر در سال 2011 به ایدز مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر هشت میلیون نفر به دلیل ابتلا به ایدز تحت درمان هستند و سرمایه‌گذاری داخلی در کشورهای مختلف برای مقابله با این بیماری افزایش یافته است. کشورهای با درآمد پایین و متوسط در مجموع 8.6 میلیارد دلار در سال 2011، در زمینه مبارزه با ایدز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این رقم در مقایسه با سال 2010، 11 درصد افزایش یافته است. در عین حال این رقم در سال 2008، 8.2 میلیارد دلار بود.

میشل سیدیبه - رییس اجرایی بخش مقابله با ایدز سازمان ملل متحد- که از تهیه‌کنندگان اصلی این گزارش است،‌ اظهارکرد: : هم‌اکنون دوران مسئولیت مشترک جهانی و پاسخگویی متقابل فرا رسیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشورهایی که بیش از سایرین شاهد شیوع ایدز هستند، نقش خود را در مقابله با ایدز به خوبی ایفا می‌کنند با این حال این مساله برای افزایش نیافتن کمک‌های بین‌المللی کافی نیست و اگر بخواهیم به اهدافمان تا سال 2015 دست یابیم، کمک‌های بین‌المللی باید در این زمینه افزایش یابد.

توقف و معکوس کردن روند رو به افزایش ایدز از جمله برنامه‌هایی است که سازمان ملل متحد برای رویارویی با این بیماری در حال افزایش در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، 81 کشور میزان سرمایه‌گذاری خود را در زمینه ایدز درطول سال‌های 2006 تا 2011 به میزان 50 درصد افزایش داده‌اند. با توجه به اینکه اقتصاد در کشورهای با درآمد متوسط و پایین در حال توسعه است، سرمایه‌گذاری داخلی در این کشورها نیز برای مقابله با ایدز افزایش یافته است.

در همین حال کشورهای عضو گروه «بریکس» شامل برزیل، چین، هند، روسیه و آفریقای جنوبی نیز طی سال‌های 2006 تا 2011 میزان سرمایه‌گذاری خود برای مقابله با ایدز را بیش از 120 درصد افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، ابتلا به ایدز در کودکان کاهش چشمگیری داشته است. از سال 2009 تا کنون میزان ابتلا به ایدز در کودکان حدود 24 درصد کاهش یافته است و در سال 2011، 330 هزار کودک به ایدز مبتلا شدند که این رقم در مقایسه با سال 2003 که میزان ابتلا به ایدز در آن در اوج خود قرار داشت به کمتر از نصف رسیده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید