جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر حضور معاون وزیرامور خارجه تاجیکستان در غرفه دائرةالمعارف

خبر

حضور معاون وزیرامور خارجه تاجیکستان در غرفه دائرةالمعارف

غرفه دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در نمایشگاه کتاب میزبان معاون وزیرامور خارجه تاجیکستان بود.دکتر نظام الدین زاهدوف برای خرید جلد بیستم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به همراه سفیر کشور تاجیکستان درایران به غرفه مرکز دائرةالمعارف آمد.

shock drop air force 1 full uv reactive | nike air failed status in windows 7 2017 - Buy Online - nike lunar air force 1 white ice hockey tickets for Women & Men - FitforhealthShops

دکتر زاهدوف درباره آشنایی اش با دائرةالمعارف  بزرگ اسلامی می گوید «من پیش از این جزو فرهنگیان کشور تاجیکستان بودم و در دانشگاه درس می دادم هم اکنون هم در وزارت امور خارجه کار می کنم و از همان ابتدا با دائرةالمعارف بزرگ اسلامی آشنا بودم. از زمانی که جلد اول دائرةالمعارف منتشر شد آن را خریداری کردم و هم اکنون 19 جلد از دائرةالمعارف اسلامی را در دوشنبه دارم و امروز باعث خرسندی من است که جلد بیستم آن منتشر شده است و می توانم در سفرم به تهران آن را خریداری کنم.»

وی معتقد است که دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از کتاب های مرجع است و هر شخصی که می خواهد درباره فرهنگ، تاریخ یا معارف اسلامی تحقیق کند و آگاهی کامل بدست بیاورد حتما باید کتاب را داشته باشد.

معاون وزیرامور خارجه تاجیکستان با اشاره به کیفیت بالای دائرةالمعارف می گوید «دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با مقالات بسیار گسترده و بر پایه بلند علمی تهیه شده است. این مجموعه در تاجیکستان نیز شهرت بسیار زیادی دارد. من افراد بسیاری را می شناسم که در خانه آنها مجموعه دائرةالمعارف هست. همچنین در موسسات فرهنگی و کتابخانه های تاجیکستان آن بخش از جلدهای دائرةالمعارف که منتشر شده، موجود است و مردم و علاقه مندان به تاریخ، ادب و فرهنگ اسلامی از آنها استفاده می کنند.»

دکتر نظام الدین زاهدوف با تاکید بر فعالیتهای فرهنگی کشورش در چنین زمینه هایی گفت «در تاجیکستان نیز موسساتی وجود دارند که به تهیه دائرةالمعارف های گوناگون مشغول هستند، دائرةالمعارف هایی با موضوعات گوناگون. در دوره استقلال تاجیکستان فرصت و امکانی پیش آمد تا به نوشتن دائرةالمعارفها مشغول شویم. البته شاید بتوان گفت وسعت و فراگیری مطالب دائرةالمعارف های موجود در تاجیکستان به حد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نرسیده است و دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از این لحاظ باید محلی برای پیروی و استقبال ناشران و محققان تاجیکستان قرار گیرد. »

به گفته معاون وزیرامور خارجه تاجیکستان مشترکات فرهنگی کشور تاجیکستان و ایران بسیار زیاد است چراکه ما زبان، تاریخ، ادبیات و فرهنگ یگانه داریم  بنابر این برای گسترش رابطه های فرهنگی بین دو کشور زمینه بسیار مناسبی مهیا است. به اعتقاد وی کتاب های بزرگی مثل دائرةالمعارف ها به عنوان یک پل ارتباطی بین فرهنگ دو ملت خدمت میکنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه