یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی نشست «پیشینه دانش مهندسی در ایران» با حضور استاد جنیدی

رویدادهای فرهنگی

نشست «پیشینه دانش مهندسی در ایران» با حضور استاد جنیدی

کمیته مکانیک انجمن فارغ‌التحصیلان نشست «پیشینه دانش مهندسی در ایران» با سخنرانی استاد «فریدون جنیدی» را در روز دوشنبه 8 مهرماه 1392 در ساعت 18 تا 20 در سالن جابربن حیان برگزار می‌کند. گفتنی است در این نشست مراسم رونمایی از کتاب «داستان ایران» برگزار خواهد شد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

شرکت برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66021512 کمیته مکانیک فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تماس حاصل بفرمایید.
 
انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف
دفتر مرکزی انجمن
تلفن:4-66085860
پیامک: 3000101151
دورنگار: 66085866
تارنما: 
http://www.alumsharif.org
 
 

استاد جنیدی، پیشینه دانش در ایران:
 
چون ما خاموش نشسته‌ایم، میدان برای هرگونه داوری بیگانگان و پیروان ایرانی آنان گشاده است. رای آنان بر آن است که سرچشمه همه چیز را یونان بدانند و انبوه یافته‌های باستانشناسی را یا از ایران به درمی‌برند یا در همینجا نابود می‌کنند تا مبادا نیاکان آنان یعنی یونانیان، شاگرد استادان ایرانی در شمار آیند!
 
ابوریحان بیرونی می­نویسد:
در زمان ما، در«جِی» که یکی از شهرهای اصفهان است، از تلهایی که شکافته شده، خانه‌هایی یافتند که عدلهای بسیاری از پوست درختی که «توز» نام دارد و با آن کمان وسپر را جلد می‌کردند، پر بود و این پوستهای درخت به کتابتهایی مکتوب بود که دانسته نشد چیست!

ابن ندیم آورده است:
درسال 350 قمری، سغی[سقفی؟] خراب گردید که جایش معلوم نشد.زیرا از بلند بودن سقف آن گمان می‌کردند که توی آن خالی و مصمت است، زمانی که فرو ریخت از آن کتابهای زیادی به دست آمد که هیچ کس توانایی خواندن آن را نداشت!
 
در کاوشهای تپه یحیی (کرمان)  که به زمان پنج هزارسال پیش برمی‌گردد، 19 لوحۀ خطی کهن‏تر از خط سومری پیدا شده است!
 
از شوش پنج هزارساله لوحـۀ گلینی که خویشکاری (تکلیف) دانش‌آموزان پیدا شده است که بخش‌بندی پیرامون دایره را به 6  کمان برابر نشان می دهد که نشان دهنده آگاهی شگفت ایرانیان از نسبت پرتو دایره (شعاع) با شش‌‌ضلعی منتظم محاط دردایره است!
از این برتر، لوحه‌ای دیگر است از  3400  سال پیش خوزستان که پیرامون دایره را به هفت‌ضلعی منتظم بخش‌بندی کرده است و این کار، تنها بایستی با بهره‌گیری از «فرمول جبری» انجام گیرد! و چنین نگاره‌هایی چندهزار سال پیش از اقلیدس که به گمان اروپائیان پدر هندسه جهان است در «ایران» یافت شده است.
 
دانش ایرانیان در پنج هزار سال پیش بدانجا رسیده بود که ایرانیان بدانند میانه جهان آن روزگار، شهر زرنگ سیستان است و به همین روی سیستان را نیمروز می‌نامیدند که نیمروز، نیمه جهان شناخته‌شده باستان است و هنگامی که در همه جهان باستان (از ژاپن تا ایسلند) روز باشد، خورشید بر فراز نیمروز است. بدین‌روی دریانوردان ایرانی در آن هنگام، لابد همه جهان باستان را پیموده بودند که می‌دانستند میانه آن کجاست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید