چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی نخستین همایش بین‌المللی گسترش زبان فارسی بهمن ماه برگزار می‌شود

رویدادهای فرهنگی

نخستین همایش بین‌المللی گسترش زبان فارسی بهمن ماه برگزار می‌شود

نخستین همایش «گسترش زبان فارسی؛ چشم‌انداز، راهکارها و موانع» از سوی شورای گسترش زبان و ادب فارسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

 

عباسعلی وفایی درباره این همایش به خبرنگار مهر گفت: نخستین همایش «گسترش زبان فارسی؛ چشم‌انداز، راهکارها و موانع» از سوی شورای گسترش زبان و ادب فارسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گفته رئیس همایش «گسترش زبان فارسی؛ چشم‌انداز، راهکارها و موانع» رضامراد صحرایی و حمیدرضا مرادی به ترتیب مسئولیت دبیری علمی و اجرایی همایش را بر عهده دارند و چهره‌هایی مانند غلامحسین غلامحسین زاده، کورش صفوی، منوچهر اکبری، نعمت‌الله ایران‌زاده و ابراهیم خدایار اعضای کمیته‌های علمی آن را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش برخلاف مجمع بین‌المللی استادان زبان فارسی که هر دوسال یک بار برگزار می‌شود، بررسی تخصصی و علمی موضوع مهم گسترش زبان فارسی است.

رئیس همایش «گسترش زبان فارسی؛ چشم انداز، راهکارها و موانع» از ارسال فراخوان آن به دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و سایر نقاط جهان و همچنین راه‌اندازی سایتی ویژه به نشانی www.gostareshfarsi.ir  برای آن خبر داد.

به گفته وفایی، برخی از محورهای علمی این همایش عبارتند از: ملاحظات طراحی برنامه درسی ملی برای ترویج زبان فارسی، نقد و بررسی فرآیند سیاستگزاری و برنامه‌ریزی آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان، راهبردهای آموزش زبان دوم (خارجی) و نقش آنها در ارتقاء کیفی آموزش مهارت‌های زبان فارسی، راهکارهای ترویج فرهنگ و ادب پارسی از طریق آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان، ارزیابی تحلیلی عملکرد مراکز آموزش زبان فارسی و نقش دفاتر رایزنی فرهنگی ایران در ترویج این زبان.

بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده برای همایش «گسترش زبان فارسی؛ چشم‌انداز، راهکارها و موانع»، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 25 مهر امسال است و بلافاصله داوری آثار آغاز می‌شود.

نتایج ارزیابی چکیده مقالات هم 15 آبان اعلام می‌شود و مهلت ارسال مقاله کامل 30 آذر 1390 است. این همایش قرار است در دهه سوم بهمن برگزار شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید