پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برنامه‌ دو روزه‌ همایش سعدی و یونس امره تشریح شد

رویدادهای فرهنگی

برنامه‌ دو روزه‌ همایش سعدی و یونس امره تشریح شد

برنامه سخنرانی‌های همایش دو روزه سعدی و یونس امره که قرار است در شهرهای مختلف ایران و ترکیه برگزار شود، تشریح شد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | SBD - 100 Release Date - nike lebron ambassador 7 360 2017 edition appraise Tech Grey CT8527 - nike lunar woven chukka rainbow color wheel drive

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه‌ اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی، همایش «سعدی و یونس امره» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ فروردین ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران برگزار می‌شود. این همایش به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، مرکز فرهنگی یونس امره و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار می‌شود.

در این همایش، سعدی‌شناسان و امره‌شناسان ایران و ترکیه درباره‌ زندگی، اندیشه و آثار این دو شاعر بزرگ سخنرانی خواهند کرد. عنوان سخنرانی‌ها و اسامی سخنرانان این همایش به این ترتیب است:

«نگاهی به گلستان سعدی»: حسن انوری، «دو شاعر زبان‌آفرین»: ضیاء موحد، «تاثیر یونس امره از سعدی و ادب فارسی»: توفیق سبحانی، «خطاب در غزل سعدی و یونس امره»: نسرین فقیه ملک‌مرزبان، «نفوذ اجتماعی سعدی و یونس امره»: فرح نیازکار، «اهمیت روابط فرهنگ و ادبی ایران و ترکیه»: اومیت یاردیم (سفیر ترکیه در ایران)، «زندگی، شخصیت و شعر یونس امره»: مصطفی تاتجی، «حکمت و عقل: میراث به جای مانده از سعدی و یونس امره»: مصطفی چیچکلر، «شیوه‌های درک حقیقت در سعدی و یونس امره»: مصطفی آیدوغان، «بازتاب اشعار سعدی و یونس امره در ادبیات ترکیه و ایران»: حجابی کرلانگچ و «سماع کلام دوست (دوستی از نگاه سعدی و یونس امره)»: علی‌اصغر محمدخانی.

ادامه‌ این همایش در روز اول اردیبهشت در شیراز و هفته‌ دوم خرداد در شهر‌های آنکارا، قونیه، اسکی‌شهیر و استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید