پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش بلندمردان والیبال ایران تاریخ ساز شدند

ورزش

بلندمردان والیبال ایران تاریخ ساز شدند

ایرانیان دوباره؛ کامیابی در کار گروهی را به اثبات رساندند. تیم والیبال ایران با پیروزی برابر چین در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا قهرمانی قاره کهن و راهی جام جهانی شد. ملی پوشان ایران با شایستگی تمام به این عنوان دست پیدا کردند و در طول رقابتها تنها دو بازی را مقابل کره جنوبی و چین واگذار کردند و سایر حریفان خود را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند.

shock drop air force 1 full uv reactive | air max 97 black undefeated , Kids Air Jordan — Rebel Engagement

 

امروز (پنجشنبه 7 مهر 1390) تیم ملی والیبال ایران در دیدار نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی میزبان چین بود و توانست با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست داده و برای نخستین بار به مقام قهرمانی رقابت‌های مردان آسیا برسد.


به گزارش «تابناک» تیم والیبال ایران با پیروزی برابر چین در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا قهرمانی قاره کهن و راهی جام جهانی شد.

با وجود اینکه جو ورزشگاه کاملاً‌ به سود ایران بود اما بازی نخست را چینی‌ها با حساب 25-22 به نفع خود پایان دادند. خولیو ولاسکو همانند دیدار روز گذشته در مرحله نیمه نهایی مقابل کره جنوبی در نخستین بازی بیشتر به ارزیابی حریف پرداخت.


در آغاز بازی دوم ملی پوشان ایران با قدرت کار را شروع کردند و در همان ابتدا سه امتیاز از حریف خود پیش افتادند و این اختلاف امتیاز را تا پایان این بازی بیشتر هم کردند تا بازی دوم را ایران با نتیجه 25 بر 18 از آن خود کند.


ولاسکو که با گذشت زمان بیش از پیش دست چینی‌ها را خوانده بود با تعویض‌های متفکرانه در بازی سوم فقط از مهدی مهدوی در پست پاسور استفاده کرد و در حالی که امیر حسینی در این بازی اصلاً بازی نکرد ایران باز هم با قدرت بازی را از آن خود کرد. سفید پوشان ایران در این بازی 25 بر 19 از سد چین گذشتند.


سرانجام در بازی چهارم، ایران با حمایت بی‌نظیر هواداران و بازی زیبای ملی پوشان ضربه نهایی را به تیم ملی چین وارد کرد و با نتیجه 25 بر 16 علاوه بر به دست آوردن این بازی و پیروز شدن در این بازی، عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را به دست آورد.


این برای نخستین بار است که تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا به عنوان نخست و مدال طلا دست پیدا می‌کند.


ملی پوشان ایران با شایستگی تمام به این عنوان دست پیدا کردند و در طول رقابتها تنها دو بازی را مقابل کره جنوبی و چین واگذار کردند و سایر حریفان خود را با نتیجه سه بر صفر شکست دادند.


ایران در این دوره از مسابقات با قدرت ظاهر شد و در مرحله گروهی توانست ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی را شکست بدهد و تا مرحله نیمه نهایی حتی یک گیم را نیز واگذار نکرد. والیبالیست‌های ایران در دیدار برابر کره‌جنوبی گیم اول را باختند و در دیدار فینال نیز گیم اول را به چین واگذار کردند و به جز این دو گیم سایر نتایج را به سود خود به پایان رساندند.   

البته گفتنی است این دیدار به یادماندنی حواشی جالبی را به همراه داشت از جمله اینکه صدای تماشاگران حاضر در ورزشگاه به قدری زیاد بود که گوینده سالن برای معرفی بازیکنان مجبور بود، فریاد بکشد.

حضور بیش از بیست هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی در روزی که والیبال ایران یکی از به یادماندنی‌ترین روزهایش را پشت سر گذاشت از حاشیه‌های مهم فینال شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا بود.

ماموران ورزشگاه آزادی از ساعت 16 از ورود تمام خودروها و حتی خودروهای خبرنگاران و مسئولان برزگراری جلوگیری می کردند.

در حالی که تعداد بسیار زیادی تماشاگر بیرون از سالن حضور داشتند، هنگام خروج چند خودرو مسئولان حراست به ناچار یکی از درها را باز کردند و مردم با باز شدن در به سمت ورزشگاه هجوم آوردند که مسئولان به دلیل ازدحام بیش از حد نتوانستند مانع ورود مردم شوند.

مقابل درب ورودی سالن، مردم از مسئولان برگزاری خواهش می کردند بتوانند موقتاً از در ورودی عبور کنند. اصرار زیاد مردم برای ورود به ورزشگاه و خصوصا گریه چند تماشاگر زن صحنه جالبی را رقم زد.

به دلیل وضعیت غیر عادی در سالن، بنا به تصمیم مسوولان برگزاری مسابقات نشست مطبوعاتی دیدار استرالیا و کره‌جنوبی برگزار نشد.

در ردیف پایینی، تماشاگران چینی با قرار گرفتن در پشت جایگاه پرچم کشورشان را آویزان کردند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال ایران به همراه دستیارانش در جایگاه حضور داشتند. کی‌روش، گاسپار، سیموئز و نمازی به محض ورود به سالن با تعجب به 20 هزار هوادار ایرانی نگاه کردند. آنها به قدری شگفت‌زده شده بودند که با تلفن همراه‌ خود از حضور این تعداد تماشاگر برای یک بازی والیبال تصویربرداری کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه