شنبه, 29ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش تنها پینگ‌پنگ‌باز زن ایرانی در لندن مورد توجه رسانه‌ها - شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه: از حضور در المپیک هیجان‌زده هستم

ورزش

تنها پینگ‌پنگ‌باز زن ایرانی در لندن مورد توجه رسانه‌ها - شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه: از حضور در المپیک هیجان‌زده هستم

تنها پینگ‌پنگ‌باز زن ایرانی در لندن مورد توجه رسانه‌ها - شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه: از حضور در المپیک هیجان‌زده هستم

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | supernova glide 6 boost shoes women black gray - adidas Samba Wales Bonner Core Black - FX7517

ملی پوش پینگ پنگ زنان ایران که برای نخستین بار جواز حضور در رقابت های المپیک را کسب کرده در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از شرایط خود گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ندا شهسواری اولین ورزشکار زن پینگ‌پنگ ایران که در رقابت‌های المپیک شرکت خواهد کرد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه دفتر تهران اعلام کرد از حضور در بازی‌های لندن هیجان زده است.

شهسواری با اشاره به پیروزی‌اش مقابل یلنا شاگاروا پینگ‌پنگ باز اهل قزاقستان در تورنمنت انتخابی المپیک در تهران گفت: وقتی شاگاروا را شکست دادم خیلی هیجان زده بودم، چون دو ماه قبل او مرا شکست داده بود. احساسی که داشتم غیر قابل توصیف است.

شهسواری با اشاره به این که نخستین پینگ‌پنگ باز زن ایرانی در المپیک است گفت: موفق شدم جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کنم، اما امیدوارم که آخرین زن ایرانی حاضر در رقابت‌های پینگ‌پنگ المپیک نباشم.

این ورزشکار ایرانی که در حال حاضر در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در رده 490 قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که در بازی‌های المپیک در مراحل اولیه با قهرمانان آسیای شرقی مواجه نشود و بتواند مراحل بالاتر راه پیدا کند. وی گفت: انتظارات بسیار بالا است. رقابت‌های بسیار سختی خواهد بود، اما من همه تلاشم را می‌کنم.

شهسواری با بیان این که پینگ‌پنگ رشته محبوبی در ایران است اعلام کرد که از دوران کودکی به این ورزش علاقمند بوده است. وی گفت: زمانی که 11 ساله بودم به پینگ‌پنگ جذب شدم. عاشق صدای برخورد توپ با میز و راکت بودم. توپ را به دیوار و زمین می‌زدم و سرانجام والدینم برایم یک میز پینگ‌پنگ خریدند.

شهسواری با اشاره به این که باید در رقابت‌ها با حجاب اسلامی حاضر شود، اعلام کرد که با این موضوع مشکلی ندارد و به آن عادت کرده است. وی گفت: بیش از یک دهه است که در بازی‌های داخلی و بین‌المللی با همین لباس شرکت می‌کنم و به آن عادت کرده‌ام.

ایران در المپیک 2012 لندن 54 ورزشکار خواهد داشت که هشت نفر از آنها زن هستند. زنان ورزشکار ایران در رشته‌های پینگ پنگ ، پرتاب چکش، کایاک، روئینگ، تیراندازی با کمان، تکواندو و تیراندازی با تفنگ بادی به رقابت با حریفان خود می پردازند.

ایران در 14 دوره المپیک حاضر بوده و ورزشکاران ایرانی 11 مدال طلا، 15 نقره و 22 برنز کسب کرده‌اند.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: زنان زیادی که در تورنمنت‌های بین‌المللی مدال کسب کرده‌اند دارای پوشش اسلامی بوده‌اند که از جمله مهمترین آنها سارا خوش جمال فکری است که در آن زمان 21 سال داشت. او پس از اینکه به عنوان نخستین زن تکواندوکار ایرانی جواز حضور در المپیک پکن را کسب کرد، تبدیل به یک چهره ملی شد و در فهرست 100 نفره نشریه تایم درباره ورزشکارانی که باید در المپیک نتایج آنها را دنبال کرد، قرار گرفت. خوش‌جمال فکری در المپیک پکن تا یک چهارم نهایی بالا آمد و حذف شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید