جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر مجموعه‌ای از نوشته‌های دکتر اسلامی ندوشن در یک کتاب

مجموعه‌ای از نوشته‌های دکتر اسلامی ندوشن در یک کتاب

مجموعه‌ای از نوشته‌های دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن در یک کتاب منتشر شد.

nike air force 1 low uv | DD1523 , 500 - Nike WMNS AIR FORCE 1 '07 ESSENTIAL , nike city loop sneaker white women pants size , IetpShops STORE

به گزارش ایسنا، کتاب «دیباچه‌ها» شامل نوشتارهای محمدعلی اسلامی‌ ندوشن از سوی نشر شرکت سهامی انتشار به چاپ رسیده است.
این کتاب دربرگیرنده‌ مقدمه‌ها و پیش‌گفتار‌های محمدعلی اسلامی ندوشن بر آثار خودش و دیگران است. به گفته حسین مسرت - گردآورنده‌ی کتاب - دیر زمانی بود خوانندگان آثار دکتر اسلامی ندوشن در دیباچه‌های 60 کتاب ماندگار وی با گفتار‌های ارزنده و وزینی در قلمرو فرهنگ، ادب، جامعه و تاریخ بر‌می‌خوردند که جای آن در بین مجموعه مقاله‌های ایشان خالی بود.
او می‌گوید: چند سال پیش، موضوع گردآوری و چاپ دیباچه‌ها با نویسنده توانمند آن در میان نهاده شد که خوشبختانه با روی باز پذیرفتند و کار گردآوری‌اش را به عهده‌ی من گذاشتند. مقدمه‌ها و پیش‌گفتار‌هایی که ایشان بر آثار متعدد نوشته‌اند، از جمله کتاب‌های خودشان و آثار دیگران، اهمیت زیادی دارد. گاه این مقدمه‌ها پرمایه‌تر از اصل کتاب بودند. من آن‌ها را استخراج کردم، به رؤیت ایشان رسید و بعد از حذف برخی پیش‌گفتار‌ها و مقدمه‌هایی که نمی‌خواستند در کتاب باشد، در نهایت، 40 دیباچه در این کتاب ارائه شد.
محمدعلی اسلامی ندوشن سال 1304 در ندوشن یزد به دنیا آمده است. «ماجرای‌ پایان‌ناپذیر حافظ»، «زندگی‌ و مرگ‌ پهلوانان‌ در شاهنامه»، «ایران را از یاد نبریم»، «روزها» (سرگذشت - در سه جلد)، «دیدن‌ دگر آموز، شنیدن‌ دگر آموز» (گزیده‌ی شعرهای‌ اقبال‌ لاهوری‌)، «کارنامه‌ی سفر چین»، «فرهنگ‌ و شبه‌ فرهنگ»، «نوشته‌های بی‌سرنوشت»، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه»، «جام جهان‌بین»، «نامه‌ی نامور» و «صفحه‌ای‌ از تاریخ‌ ایران‌ و یونان‌ در بستر باستان» از جمله کتاب‌های او هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید