سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر احمد کسیلا، شاعر درگذشت

احمد کسیلا، شاعر درگذشت

گفتگویِ احمد کسیلا با شادروان م. امید درباره‌یِ جان‌باختگان دفاع مقدس

عظیم زرین‌کوب با تأیید این خبر به خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: احمد کسیلا از شاعران و نویسندگان خوب این مملکت بود که در دوران فعالیتش در گروه ادب و فرهنگ رادیو و تلویزیون با شخصیت‌هایی چون نادر نادرپور، عمران صلاحی و... کار کرده بود.

او در ادامه با تسلیت گفتن درگذشت احمد کسیلا، افزود: کسیلا متولد سال 1318 در تهران بود و خود من بیش از 40 سال با او دوستی داشتم. یکی از بهترین و باسوادترین شخصیت‌های اهل قلم زمانه ما بود که حدود 15 روز پیش دچار سکته مغزی شد. چند روزی در بیمارستان سینا و امام خمینی بستری بود و پس از آن به منزل دخترشان انتقال پیدا کردند. حدود دو ساعت پیش پسرشان افشین تماس گرفتند و گفتند که پدرشان درگذشته است.

زرین‌کوب با ابراز تأسف از ناشناخته بودن احمد کسیلا، اظهار کرد: متأسفانه امروز می‌بینیم که اهالی فرهنگ و هنر ما در سکوت، تنهایی و بی‌خبری از دنیا می‌روند، آن هم در جامعه‌ای که دارای فرهنگ، ادب و تمدن بزرگی است که این خیلی نمی‌تواند برای ما درست باشد.

به گفته او، پیکر کسیلا ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 19 آبان‌ماه، در بهشت زهرا (س) دفن می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، احمد کسیلا متولد 30 دی‌ماه سال 1318 در تهران، تحصیلات متوسطه را در دبیرستان دارالفنون گذراند. سال 1344 وارد دانشگاه تهران شد و در رشته ادبیات و خبرنگاری لیسانس گرفت. او ساعت 11 صبح روز شنبه، 18 آبان، از دنیا رفت.


پی‌گیری برای خاک‌سپاری احمد کسیلا در قطعه‌ی نام‌آوران

 فرزند احمد کسیلا از پی‌گیری برای خاک‌سپاری این شاعر در قطعه‌ی نام‌آوران بهشت زهرا (س) خبر داد.

افشین کسیلا به خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مراسم تشییع و خاک‌سپاری پدرم یکشنبه، 19 آبان، ساعت 9 صبح از مقابل غسال‌خانه‌ی بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

او همچنین افزود: هنوز مشخص نیست که پیکر ایشان در کدام قطعه دفن می‌شود، چون هنوز پی‌گیر خاک‌سپاری در قطعه‌ی نام‌آوران هستیم.

به گزارش ایسنا، احمد کسیلا متولد 30 دی‌ماه سال 1318 در تهران، تحصیلات متوسطه را در دبیرستان دارالفنون گذراند. سال 1344 وارد دانشگاه تهران شد و در رشته ادبیات و خبرنگاری لیسانس گرفت. او ساعت 11 صبح روز شنبه، 18 آبان، در سن 74 سالگی از دنیا رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید