پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر نمایشگاه بزرگ عکس ایران‌شناسی

نمایشگاه بزرگ عکس ایران‌شناسی

برگرفته از دایرة المعارف بزرگ اسلامی

پس از 3 سال انتشار، ماهنامه ایران‌شناسی «سرزمین‌من» منتخبی از عکس‌هایش را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه عکس ایران‌شناسی «سرزمین‌من» شامل 80 قطعه عکس از حدود 50 عکاس سرشناس است که از میان 5 هزار و 200 قطعه عکسی که این ماهنامه از 300 عکاس ایرانی و خارجی در 26 شماره خود منتشر کرده انتخاب شده‌اند. این نمایشگاه از روز جمعه 6 آبان‌ماه در خانه هنرمندان تهران کار خود را آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

ویژگی متفاوت این نمایشگاه، گستره متنوع عکس‌های به نمایش در آمده در آن است؛ عکس‌هایی که موضوعات متنوعی چون فرهنگ و مردم‌شناسی، بناها و آثار تاریخی، چشم‌انداز و مناظر طبیعی، حیات‌وحش و نجوم طبقه‌بندی و عرضه شده‌اند. وسعت جغرافیایی این عکس‌ها مرزهای قدیم و جدید ایران را در برمی‌گیرد و در آن‌ها عکاسان از رنگدانه‌های ریز بال یک پروانه، تا نمای بیکران دشت‌های ایران از فراز آسمان را پیش چشم بیننده می‌گذارند. عکس‌های زیر آب، میکروگرافی، ماکروگرافی و تله‌ای نیز از عکس‌های خاص به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.

اسامی عکاسانی که عکس‌هایشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است به این قرار است:
بابک امین ‌تفرشی، امیرحسین ابوالفتح، علیرضا امری‌کاظمی، فرامرز اسفندیاری، کیان امانی، افشین بختیار، اصغر بشارتی، گلناز بهشتی، الیاس پیراسته، بهزاد ترکی‌زاده، فرید ثانی، پیمان خلف‌بیگی، امیرعرشیا خسروی، حامد خورشیدی، سامی حزنی، آذین حقیقی، فریبرز حیدری، مهران خلیل‌پور، اشین دانیلی ذکریان، عرفان دادخواه، محمدمهدی زابلی، محمدرضایی، عبدالحسین رضوانی، سیدمنصور سیدسجادی، سهراب سردشتی، جلال سپهر، محمدرضا شاهرخی‌نژاد، شهروز شریفی‌نسب، حمید صادقی، امید صالحی، حسن غفاری، امین قدمی، حسین فاطمی، کاوه فرزانه، پریسا کرم‌نژاد، سعید کرمی، فرانسیس کلمنت، ویکتوریا کوشار، علیرضا کیا، اسماعیل گلرخ عربانی، علی گلشن، رئوف محسنی، امین محمدی، حسن مقیمی، جواد منتظری، بهنام موذن، علی مهاجران، کامیار مینوکده، صادق میری، مجید ناگهی، فرشید نصرآبادی و افشین یوسفی.

این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه 6 آبان‌ماه در تالارهای بهار و زمستان خانه هنرمندان افتتاح می‌شود و تا 12 آبان‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این عکس‌ها به نشانی: تهران، خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، باغ هنر، خانه‌هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید