پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست خانه تازه‌ها خبر برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی

برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی

یک مسؤول در دانشگاه زنجان از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

علی سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زنجان، با بیان این مطلب، افزود: هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران از 13 تا 15 شهریورماه 1392 در دانشگاه زنجان و با هدف آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره زبان و ادب فارسی، گفت‌وگو و تبادل نظر شرکت‌کنندگان در عرصه‌های پژوهشی زبان و ادب فارسی، ترغیب پژوهشگران جوان به گسترش و ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های علمی و توجه به زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم وحدت ملی و یکپارچگی ایران برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: این همایش که از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های ادبی کشور است، در دوره‌های پیشین به ترتیب در دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی، بنیاد ایران‌شناسی، دانشگاه تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

او افزود: دبیر علمی و اجرایی این همایش به ترتیب، دکتر امیر مؤمنی هزاوه رییس دانشکده علوم انسانی و دکتر جمیله اخیانی مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان و اعضای شورای علمی آن، چند نفر از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبرِ کشور هستند.

سپهری خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان این همایش از همه استادان، دانشجویان و محققان در زمینه زبان و ادبیات فارسی دعوت می‌کنند که یافته‌های علمی و پژوهشی خود را از طریق رایانامه و مطابق با تقویم همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند. بدیهی است مقالات باید دربردارنده دستاوردهای تازه علمی بوده و قبلاً در همایش یا نشریه‌ای ارائه نشده باشد.

او اظهار کرد: مقالات پذیرفته‌شده پس از برگزاری همایش، در قالب مجموعه مقالات همایش، چاپ می‌شود و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، مقالات برگزیده بسته به موضوع، در مجلات علمی پژوهشی گوهر گویا، فنون ادبی، جستارهای ادبی، مطالعات ادبیات کودک، کهن‌نامه ادب پارسی و ادبیات معاصر چاپ خواهد شد.

سپهری گفت: در کنار این همایش، نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی پژوهشی رشته زبان و ادبیات فارسی و کارگاه‌های تخصصی با تأکید بر به‌کارگیری امکانات رایانه‌یی در فعالیت‌های ادبی نیز تشکیل و به سه رساله برتر دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی جایزه اهدا خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید