پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس نامه‌ی ائتلاف دیده‌بان خلیج فارس در دفاع از نام تاریخی خلیج فارس

دیده‌بان خلیج فارس

نامه‌ی ائتلاف دیده‌بان خلیج فارس در دفاع از نام تاریخی خلیج فارس

ائتلاف دیده‌بان خلیج فارس، که متشکل از شش حزب عضو خانه‌ی احزاب ایران است (حزب فرزندان ایران، حزب ترقی ایران، حزب پاک ایران، کانون مهستان ایران، مجمع دانش‌آموختگان و دانشجویان استان گلستان و سازمان رهروان فردا) امروز پانزدهم آذرماه نامه‌ی زیر را به سفارت سوئیس – حافظ منافع کشور آمریکا در ایران – تحویل داد.


ریاست‌جمهور محترم  ایالات متحده آمریکا
جناب آقای باراک اوباما
بزرگ‌ترین امیدواری دنیای امروز، مردان و زنانی هستند که بر پایه توانمندی‌های خود و با تکیه بر میراث گرانبهای تجربه بشری می‌‌خواهند زیستن در صلح و تفاهم، سبک همگانی زندگی در تمام نقاط جهان باشد.
از شما به عنوان وارث بنیادگذاران قانون اساسی در ایالات متحده  - که با الهام از کتاب کوروش‌نامه گِزِنفون تدوین شد و می کوشید وجهه‌ی عدالت‌طلبانه‌اش برجسته باشد -  بیش از همه انتظار می‌رود به قوانین بین‌المللی پایبند باشید و فارغ از سوء‌تفاهمات سیاسی رفتار کنید. استراتژیست‌های دولت شما  باید ایران را متناسب شأن سیاسی و سابقه تاریخی و فرهنگی آن - که هم‌طراز روسیه، چین و هند است نه هم‌چون کشورهای نوپای حاشیه خلیج همیشه فارس - بنگرند.
دستور ارتش شما مبنی بر استفاده از نامی جعلی به جای خلیج فارس، در تضاد با تمام اصولی است که شما باید همواره حافظ و حامی‌‌اش باشید، علاوه بر آن که در تاریخ 300 ساله‌ی آن کشور در همه نقشه‌های رسمی از نام تاریخی و هزاران‌ساله‌ی خلیج فارس استفاده می‌شده است.
به عنوان برنده جایزه صلح نوبل، منافع کوتاه‌مدت حاصل از فروش اسلحه و تسلیحات نظامی، آن‌هم به دولت‌هایی که مشکوک به حمایت از گروه‌های تروریستی و جریان‌های بنیادگرا – هم‌چون القائده و طالبان – هستند، و تکرار سیاست‌های غلط ایران‌زدایی انگلستان در قرن گذشته، که موجد نفرتی تاریخی و همیشگی در منطقه گردید، نباید شما را وادارد که قرن‌ها تاریخ و اسناد مکتوب بین‌المللی را، که همگی تصدیق‌کننده نام خلیج فارس هستند، نادیده بگیرید و پایه‌گذار خشم و نفرت در منطقه شوید.
امید است سیاست‌ورزی‌های امروز ما، به‌ ویژه در این نقطه تفتیده از بحران و سوءتفاهم، آرامش و صلح برای جهان و آیندگان را به ارمغان آورد.
ائتلاف دیده‌بان خلیج فارس
(متشکل از شش حزب عضو خانه‌ی احزاب ایران)

 

دیدگاه‌ها   

0 #2 Guest 1389-09-17 08:33
پاینده ایران. خلیج فارس همیشه به همین نام خواهد ماند. ما علیه تغییر دهندگانش اعلام جرم بین المللی می کنیم چون هم به ایرانیان ستم می شود و هم به تاریخ جهان.
نقل قول کردن
0 #1 Guest 1389-09-15 13:51
نام خلیج فارس تغییر ناپذیر است ماهرگز جاعلین نام خلیج فارس رانمی بخشیم ما ایستاده ایم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه