پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی میراث معنوی ثبت جهانی طب سنتی ایران در یونسکو

ثبت جهانی طب سنتی ایران در یونسکو

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ مراحل ثبت جهانی طب سنتی ایران در یونسکو در حال انجام است و با ثبت آن یکی از کارهای بسیار ارزشمند این سازمان بین‌المللی رقم می‌خورد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Air Jordan 1 Bubble Gum Atmosphere DD9335 - SBD - 641 Release Date - pallet of nike shoes for women

به گزارش فارس، محمدرضا شمس اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  امروز در همایش طب سنتی از منظر یونسکو گفت: یکی از کارهای ارزشمند در یونسکو که در حال ثبت است، ثبت طب سنتی ایران است که یکی از کارهایی است که در راه حفظ دستاوردهای هزاره فرهنگی و تمدنی ما انجام شده است.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اخلاق پزشکی در بستر طب سنتی یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی است که به آن پرداخته شده و اخلاق پزشکی با دستورالعمل‌های مستقیم در طب سنتی، یک سرآغاز مهم و یک کار خوب برای عرضه به جهان است.

شمس اردکانی افزود:‌ ما کتابهای زیادی به نام فتوت‌ نامه و اخلاق حرفه‌ای داریم که در قسمت پزشکی بحث‌های خوبی داشته‌اند اما آن چیزی که باعث پیشرفت می‌شود، همکاری گروهی است.

وی افزود: اگر ما از ظرفیت‌های موجود استفاده کافی داشته باشیم در عرصه بین‌الملل درخشان‌تر از عرصه داخلی می‌درخشیم.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دو کتاب در زمینه طب سنتی اشاره کرد و افزود: تا پایان سال نیز 3 کتاب دیگر به زبان انگلیسی در حوزه طب سنتی ایرانی- اسلامی آماده خواهد شد.

در قسمت دیگر مراسم، حسن تاجبخش، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و نویسنده بسیاری از کتاب‌های طب سنتی ایران به ایراد سخن پرداخت و گفت: بحث من در مورد اخلاق پزشکی است که مطرح شد و من در فصل آخر کتاب بیمارستان‌های ایران به آن اشاره داشتم.

تاجبخش سلسله جنبان و بزرگترین شخصیت طب تمام جهان شرق، اسلام و ایران را رازی دانست و گفت:‌طب سنتی امروز یعنی یعنی طب رازی.

وی افزود: رازی کتابی دارد به نام طب فقرا که درمان با داروهای موجود را به زبان ساده بیان کرده و باید این کتاب در اختیار همگان قرار گیرد.

تاجبخش به چند جمله گهربار و شیوه رفتار خردورزانه به طب سنتی و اخلاق پزشکی اشاره داشت و افزود: طبیب موظف است همان گونه که افراد ثروتمند را درمان می‌کند به درمان فقرا بپردازد. همچنین طبیب باید همیشه به بیمار امید بدهد ولو اینکه درمان نشود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه