سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی صنایع دستی بیانیه اعتراض‌آمیز اهالی صنایع دستی به رییس جمهور - از بی‌تدبیری و نا امیدی برنامه ششم توسعه جلوگیری کنید

صنایع دستی

بیانیه اعتراض‌آمیز اهالی صنایع دستی به رییس جمهور - از بی‌تدبیری و نا امیدی برنامه ششم توسعه جلوگیری کنید

شورای عالی تشکل‌های غیر دولتی صنایع دستی و هنرهای سنتی با انتشار بیانیه‌ای اعتراض هنرمندان و صنعتگران را نسبت به نوع نگرش و نگارش برنامه ششم توسعه اعلام کرد.

به گزارش هنرنیوز، در حالی متن کامل لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه از سوی سازمان مدیریت به دولت ارائه شده و در حال بررسی است که در آن کوچکترین توجهی به حوزه صنایع دستی نشده است. این در حالی است که هنرمندان صنایع دستی و معاونت این حوزه با برگزاری حدود ۱۰۰ جلسه برای جمع آوری و تدوین راه کارهای مورد نیاز جهت تقویت این صنعت با گنجاندن آنها در برنامه ششم توسعه اکنون تمام امیدهایشان به نا امیدی محض تبدیل شده است. تا آنجا که اهالی صنایع دستی در اعتراض به نادیده گرفته شدنشان روز شنبه ۲۸ آذر ۹۴ با برگزاری تجمع اعتراض آمیزی در عمارت کوشک واقع در خیابان فردوسی مراتب تأسف خود را از این رویداد تلخ بیان داشتند. در پایان شورای عالی تشکل‌های غیر دولتی صنایع دستی و هنرهای سنتی بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن به رییس جمهور گوشزد کرد که با توجه ویژه به صنایع دستی جلوی بی‌تدبیری برنامه ششم توسعه و نا امیدی اهالی صنایع دستی از مسوولان ذی‌ربط را بگیرد.


در متن این بیانیه آمده است: «
شورای عالی تشکل‌های غیر دولتی صنایع دستی و هنرهای سنتی
هوالجمیل
بدین وسیله هنرمندان و فعالان عرصه بزرگ صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور مراتب اعتراض خود را نسبت به نوع نگارش و نگرش برنامه ششم توسعه کشور بعنوان سند بالا دستی و اساس اقدامات اجرایی ، اعلام داشته و از ریاست محترم جمهور و سازمان محترم مدیریت برنامه‌ریزی استدعا داریم تا ضمن توجه به اهمیت بند ۵۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص این برنامه، جایگاه صنایع دستی کشور با جمعیت تولید کننده و فعال قابل توجه میلیونی به گستردگی جغرافیای ایران اسلامی را حفظ و در شرایط حساس پسا تحریم به بالندگی مورد نیاز این بخش توجه ویژه‌ای نموده تا این بی‌تدبیری منجر به نا امیدی در این قشر میراث ‌بان نگردد.
لذا از جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور و جناب آقای دکتر نوبخت خواهشمندیم تا جهت بررسی موضوع ، بیان ایرادات و اصطلاحات لازم نسبت به برپایی نشست و ملاقات با هنرمندان و فعالان اقدام نمایند.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید