پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان پیگری درباره انتشار یک خبر؛ آیا بین تخت جمشید و پاسارگاد دهکده قرآنی – گردشگری احداث می‌شود؟

یادمان

پیگری درباره انتشار یک خبر؛ آیا بین تخت جمشید و پاسارگاد دهکده قرآنی – گردشگری احداث می‌شود؟

میراث فرهنگی استان فارس از مصوبه هیئت دولت برای احداث دهکده قرآنی-توریستی بین تخت جمشید و پاسارگاد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

به گزارش هنرنیوز، در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر وجود مصوبه دولت برای احداث دهکده قرآنی-توریستی بین تخت جمشید و پاسارگاد هنرنیوز صحت این طرح را پیگیری نمود.

مصیب امیری – رییس میراث فرهنگی استان فارس- ضمن اظهار بی‌اطلاعی درباره طرح مصوب گفت: از آنجا که من مدت زمان زیادی نیست که در این پست منصوب شده‌ام بهتر است این موضوع را از روابط عمومی این ادراه کل پیگیری نمایید.

بهادری پور مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی خواستار پیگیری این موضوع از روابط عمومی کل سازمان شد. اما «قدرت‌الله تاجبخش» رئیس پیشین اداره میراث‌فرهنگی استان فارس نیز با بیان این که دیگر سمتی در این سازمان ندارد بنابراین سکوت می‌کند از پاسخ به پرسشی مبنی بر اطلاع وی از چنین طرحی سرباز زد.

محمد نصیری، مدیر داخلی پایگاه میراث جهانی پاسارگاد- نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی از چنین مصوبه‌ای عنوان کرد: بین تخت جمشید و پاسارگاد ۷۰ کیلومتر فاصله است. و این امکان وجود دارد که مکانی برای اجرای این طرح انتخاب شود اما قطعاً قبل از هرگونه اقدامی از اداره کل میراث فرهنگی استان فارس استعلام می‌شود و بعید می‌دانم در محدوده اصلی این دو محوطه چنین طرحی اجرا شود.

اما حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» بنیانگذار و مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت «زهرا(س)» که این خبر را مطرح کرده بود در پاسخ به پرسش هنرنیوز مبنی بر توضیح این طرح مصوب گفت: در سفر سوم هیئت دولت آقای احمدی‌نژاد به فارس طرحی برای راه‌اندازی دهکده قرآنی، توریستی، سنتی محمد رسول‌الله(ص) ارائه کرده‌ایم که در هیئت دولت هم تصویب شده است.

وی هدف از این طرح را مقابله با طرح اسلام هراسی و مقابله فرهنگی با تبلیغات شدید جهانی جهت معرفی دین مبین اسلام به دین خشونت و تروریست عنوان کرد و افزود: بهترین روش برای تبلیغ دین اسلام به عنوان دین صلح و آرامش تبلیغ در بین گردشگران ورودی به کشور است.

او اضافه کرد: جدای از بحث مهمانوازی،رعایت کدهای اخلاقی و نشان دادن جاذبه‌های توریستی برای جذب مردم جهان به ایران، باید از فرصت ورود گردشگر برای تبلیغ دین مبین اسلام هم بهره گرفت و چون شیراز یکی از بزرگترین قطبهای جذب توریست خارجی است و پاسارگاد و تخت جمشید شاخص‌ترین بنای تاریخی ایران است که هر گردشگر خارجی قطعاً در ورود به ایران از آنها بازدید خواهد کرد، قرار شد مکانی بین این دو محدوده برای اجرای این طرح انتخاب شود تا دهکده قرآنی، توریستی و سنتی در قالب فیلم ،تئاتر، نمایش و کارگاههای آموزشی قرآن به زبان‌های مختلف انگلیسی، اردو آلمانی و... به آموزش و معرفی دین اسلام و چهره واقعی آن بپردازد.

وی در مورد مکان انتخابی و زمان اجرای طرح گفت: این طرح به اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس و از آن طریق به هیئت دولت ارائه شد که اصل طرح در آن زمان مصوب شد اما متأسفانه در بحث اجرایی استانداری و اداره کل ارشاد فارس تا کنون اقدامی نکرده‌اند.

او ادامه داد: زمینهای منابع طبیعی زیادی بین تخت جمشید و پاسارگاد وجود دارد که ما پیشنهاد تعیین۵۰ هکتار و تعیین بودجه ۵ میلیارد تومانی برای اجرای طرح نخستین آن را داده بودیم که تا کنون عملیاتی نشده است.

هرچند حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» از تعیین مکان خاصی برای اجرای این طرح سخن نمی‌گوید و هنرنیوز نیز تأکید دارد که اجرای طرح پیشنهادی قابل پیگیری و احترام است اما در ضمن ضروری می‌داند مسئولان میراث فرهنگی در دولت جدید هرچه سریعتر نسبت به مصوبات دولت پیشین در محدوده آثار تاریخی به اطلاعات کامل دست یابند تا در صورت ضرورت از اجرای برخی طرح‌ها در محدوده آثار تاریخی و حرائم آن جلوگیری شود یا اجرای آن با بررسی کارشناسانه دقیق‌تری صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه