جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان همزمان با سفر دبیرکل یونسکو - میدان نقش جهان یک‌شبه رنگ عوض کرد!

یادمان

همزمان با سفر دبیرکل یونسکو - میدان نقش جهان یک‌شبه رنگ عوض کرد!

یکی از مغازه‌داران میدان نقش جهان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان یک‌شبه رنگ عوض کرد و همه‌ی بخش‌های زائد موجود در میدان را جمع کرد.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | adidas jeans trace royal red color code , MnjeShops , Tommy hilfiger iconic tommy backpack pvc

جواد ترکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که شب گذشته، با صدای بلندگو و فریادهای مجری برنامه‌ی بزرگداشت «هفته اصفهان» میدان نقش جهان را ترک کردم و صبح امروز در حالی به سر کار بازگشتم که محوطه‌ی میدان به‌طور کامل مرتب و تمیز شده، همه‌ی بلندگوها جمع‌آوری و پوش‌های ایوان برداشته شده‌اند و در واقع میدان نقش جهان رنگ عوض کرده است.

او با اشاره به حضور دبیرکل یونسکو در اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم همیشه چنین مهمان‌هایی برای دیدن میدان نقش جهان بیایند تا بتوانیم زیبایی‌های میدان را نیز ببینیم و آسیب کمتری هم به این اثر جهانی وارد شود.

به گزارش ایسنا، دبیرکل یونسکو - ایرینا بوکووا - که از پنجم اردیبهشت‌ماه در تهران حضور دارد، صبح امروز (دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) برای دیدن میدان ثبت جهانی نقش جهان، باغ چهل‌ستون، مسجدجامع و دیگر بناهای تاریخی، به اصفهان رفته است.

پیش از این، نسبت به آسیبی که برگزاری هفته‌ی اصفهان در میدان نقش جهان به آثار تاریخی وارد می‌کند، هشدار داده شده بود؛ اما برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده نشد تا این‌که با سفر دبیرکل یونسکو به این شهر، مشکلات ظاهری در میدان نقش جهان که جزو نخستین آثار ثبت‌شده از ایران در فهرست یونسکو است، برطرف شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید