پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان دامپزشکان هشدار می‌دهند - رها کردن الاغ زنده در قفس شیر خطرناک است

یادمان

دامپزشکان هشدار می‌دهند - رها کردن الاغ زنده در قفس شیر خطرناک است

بارها شواهدی حاکی از این که مسوولان در باغ وحش‌های مختلف الاغ زنده را داخل قفس شیرها می‌اندازند تا شکار شود، در رسانه‌ها ارائه شده است. گفته می‌شود در یکی از باغ وحش‌های شمال ایران برای دیدن صحنه شکار الاغ بلیت هم فروخته می‌فروشند. این در حالی است‌که چنین موردی در باغ وحش‌های اروپا ممنوع بوده و دامپزشکان آن را به شدت رد می‌کنند.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | 572548C , nike zoom kd iii boys basketball shoe brands , Where To Buy , nike magista obra fg pewter blue pearl color , Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones String

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- چندی پیش خبری مبنی بر این که در باغ وحش ساری الاغ زنده را به داخل قفس شیرها می‌اندازند تا شکار شود و بابت این نمایش بلیت فروخته می شود، منتشر شده بود. این نکته گویا در باغ وحش زهک در زابل نیز دیده شده‌است و به نظر می‌رسد به عقیده برخی مسوولان باغ وحش‌ها، اتفاقی طبیعی است. با این وجود چنین برخوردی با الاغ و شیر در همه باغ وحش‌های اروپا ممنوع و دامپزشکان آن را به شدت رد می کنند.
 
«ایمان معماریان»، دامپزشک در گفت و گو با CHN در این باره گفت: «رها کردن الاغ داخل قفس شیرها برای شکار در باغ وحش‌های اروپا ممنوع است.»
 
او در مورد دلایل این ممنوعیت گفت: «بابت چنین رفتاری هم الاغ و هم شیر آسیب می بیند. آسیب الاغ که بسیار محتمل است و آسیب شیر هم به آن دلیل است که شیرهای باغ وحش راه و رسم طبیعی شکار را بلد نیستند و طبیعی است که در چنین شرایطی آسیب ببینند.»
 
در ایران مورد رها کردن الاغ زنده در قفس شیرها به وفور دیده می‌شود. معماریان در مورد این که چرا چنین موردی که صرفنظر از مسایل زیست محیطی، به لحاظ اخلاقی نیز محل اشکال است، گفت: «در ایران در این مورد قانونی وجود ندارد و نمی‌توان با بند قانونی با آن مقابله کرد.»
 
معماریان با هشدار در مورد احتمال ابتلای الاغ‌ها به مشمشه و در نتیجه سرایت این بیماری خطرناک به شیر و انسان گفت: «واضح است که در باغ وحش‌هایی که آنقدر بی‌ضابطه‌اند که الاغ را زنده‌ زنده داخل قفس شیر می‌اندازند الاغ‌ها بابت بیماری مشمشه بررسی نمی‌شوند.»
 
به گفته او این احتمالا تنها راهی است که می توان به باغ وحش‌ها در این باره هشدار داد و آن‌ها را از چنین رفتاری بازداشت.
 
مشمشه از بیماری‌های مشترک انسان، الاغ و گربه‌سانان است. در حدود سه سال پیش ببر نر باغ وحش ارم و شیرهای این باغ وحش بابت نگرانی از ابتلا به مشمشه کشته شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه