پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان خوانش کتیبه‌های شهر باستانی شوش

یادمان

خوانش کتیبه‌های شهر باستانی شوش

خوانش کتیبه‌های هخامنشی در شهر باستانی شوش با استقرار پروفسور مجید ارفعی متخصص زبان‌های باستانی شروع شد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | JofemarShops , nike air max flyknit 2015 price pakistan 2017 , nike dunk ultra on feet women boots White Black Diamond Shorts

مدیر پایگاه جهانی شوش با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفته است که پروفسور ارفعی برای خواندن کتیبه‌های هخامنشی شوش در قلعه این شهر باستانی مستقر شده و تاکنون نیز 2هزار کتیبه ساماندهی، کدگذاری و شناسنامه دار شده‌اند. به گفته محمدحسین ارسطوزاده، انبار اشیای تاریخی در مجموعه تاریخی شوش ساماندهی شده و مطالعات کتیبه‌ها نیز توسط پروفسور مجید ارفعی در حال انجام است. قرار است پس از خوانش کتیبه‌های هخامنشی که در حفاری‌های شهر باستانی شوش به‌دست آمده، شناسنامه کتیبه‌ها نیز صادر شود. آنطور که مدیر پایگاه جهانی شوش گفته است، تاکنون 2هزار کتیبه ساماندهی، کدگذاری و شناسنامه‌دار شده و از 2هفته قبل نیز این کتیبه‌ها در محفظه‌های ویژه نگهداری اشیای تاریخی و فرهنگی قرار گرفته‌اند.

محمدحسین ارسطوزاده همچنین از راه‌اندازی مرکز اسناد شوش خبر داده و گفته است که اطلاعات و اسناد مربوط به شوش جمع‌آوری شده و در طبقه بندی‌های مشخص در مرکز اسناد شوش بایگانی و نگهداری می‌شوند.

مدیر پایگاه جهانی شوش هدف از راه‌اندازی مرکز اسناد پایگاه جهانی شوش را استفاده از اسناد و مدارک و خدمات دهی به مراکز پژوهشی و دانشگاهی دانست و گفت: اسنادی که در خارج از کشور وجود داشت مانند گزارش هیأت‌هایی که در این محوطه کار کرده‌اند، به‌دست آمده که دچار نابسامانی شده بودند.

ارسطوزاده با بیان اینکه از فضای اتاق نقاشی و اتاق گریشمن باستان‌شناس فرانسوی برای برپایی نمایشگاه‌ها استفاده شده و 2نمایشگاه نیز در قلعه شوش با عنوان شوش در گذر زمان و تاریخچه فعالیت‌های باستان‌شناسی در این شهر دایر شده و قرار است 5نمایشگاه دیگر نیز در این مکان برپا شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه