جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان اخلاق و آداب کارکردن

یادمان

اخلاق و آداب کارکردن

کار کردن در ساختن زندگی فرد و اجتماع بسیار مهم است و پیشرفت هر ملت وابسته به آن مقدار کاری است که انجام می‌دهد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | nike air max heritage hybrid cars parts list , Sneaker News / Release Info

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در برنامه‌های تعلیمی و تربیتی نوجوانان مقوله کار باید گنجانده شود تا آنها دوستدار کار باشند و وجودشان با کار و عشق به کار کردن تلفیق شود.


در آموزه‌های اسلامی برای کار و اخلاق کاری احادیث بسیار زیادی وارد شده است. یکی از این موارد رعایت اعتدال در کار است.


در این خصوص امام حسن (ع) می‌فرمایند: طلب روزی بیشتر، سنت است و اعتدال در کسب، عفت و عفت‌ورزی هیچ روزیی را از بین نمی‌برد.


امام صادق (ع) می‌فرمایند: باید کسب تو برای تأمین زندگی از حد آدم‌های کم‌کار بگذرد و به اندازه اشخاص حریص دنیادوست و دل به دنیا داده نرسد؛ پس خود را در کار و کسب در حد انسانی با انصاف و آبرودار قرار ده و از اشخاص سست و ناتوان بالاتر آر و به کسب آن چه مورد نیاز است بپرداز.


امام صادق (ع) در خصوص استفاده از مهارت و رعایت امانت‌داری در کار می‌فرمایند: هر صنعتگری ناگزیر باید سه خصوصیت داشته باشد تا کار و کسب او رونق پیدا کند، (یکی) این‌که در کار خود ماهر باشد و دیگر این‌که در کار خود امانت به خرج دهد.


امام صادق (ع) در خصوص خوش برخوردی در کار می‌فرمایند: یکی از اصول دیگری که صنعتگر باید رعایت کند این است که بتواند نظر مشتری را جلب کند و خوش‌برخورد و خوش رفتار باشد.


پیامبر (ص) می‌فرمایند: وای بر صنعتگران امت من از "امروز و فردا کردن"


پی نوشت:


تحف ‌العقول/168


کافی 5/81


تحف العقول /237


تحف‌العقول /237


وسائل 12/130


منبع:

الحیات، محمدرضا حکیمی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید