پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان وزیر سابق گردشگری ایتالیا: باغ‌های ایرانی نمونه بارز کلمه بهشت هستند

یادمان

وزیر سابق گردشگری ایتالیا: باغ‌های ایرانی نمونه بارز کلمه بهشت هستند

وزیر سابق گردشگری ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا از جمله کشورهای غنی در زمینه تاریخی و هنری هستند.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ماسیمو بری» امروز - 26 مهر ماه - در نخستین همایش بین‌المللی علمی - راهبردی توسعه گردشگری ایران (چالش‌ها و چشم‌اندازها) اظهار کرد: غنای تاریخی و هنری این دو کشور موجب انجام اقدامات باستان‌شناسی مشترکی شده است که از جمله می‌توان به تخت جمشید و نیز بازسازی ارگ بم پس از زلزله سال 2003 توسط باستان‌شناسان ایتالیایی در کنار همتایان ایرانی‌شان اشاره کرد.

وی با اشاره به آثار تاریخی بسیار دیدنی در ایران تصریح کرد: باغ‌های ایرانی نمونه بارز کلمه بهشت هستند؛ باغ شازده کرمان و فین کاشان در ایران به خوبی نگهداری شده و بازدید از آن شگفت‌زده‌ام کرد.

«بری» به تلفیق سازمان‌های میراث فرهنگی و گردشگری در ایتالیا و تبدیل آن به وزارت گردشگری به عنوان یکی از اقدامات مهم کشورش در راستای توسعه بخش گردشگری، ارزش‌گذاری به موضوع میراث فرهنگی و تاکید بیشتر بر موضوع فرهنگ اشاره کرد.


وزیر سابق گردشگری ایتالیا با بیان اینکه «ارزش‌گذاری برای میراث فرهنگی موجب استفاده از هویت ملی و فرهنگی ایتالیا در زمینه‌های مختلف شده» خاطرنشان کرد: کشور ایران هم می‌تواند با انجام این کار موجب ایجاد یک پارادایم جدید شود که به گردشگری جنبه اقتصادی می‌دهد.


وی تصریح کرد: گردشگری فرهنگی می‌تواند جایگزین خوبی برای درآمدهای نفتی باشد و توسعه آن در صورتی محقق می‌شود که فرهنگ را در نطفه فعالیت‌های سیاسی قرار دهیم.


«بری» تاکید کرد: این سیستم اقتصادی با متحد شدن تمام نیروهای فعال در زمینه گردشگری شامل دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولت محقق می‌شود.
وی بر لزوم توجه مسئولان سازمان میراث فرهنگی ایران به تمامی آثار تاریخی این کشور تاکید و اضافه کرد: در ایتالیا از تاکید بر روی مقصدهای اصلی گردشگران مثل ونیز و رم صرف نظر کرده و به تمام میراثی که به ثبت رسیده است اهمیت می‌دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه