جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف 511 سکه عتیقه متعلق به دوره ساسانیان

یادمان

کشف 511 سکه عتیقه متعلق به دوره ساسانیان

فرمانده انتظامی استان البرز ، از کشف تعداد 511 سکه عتیقه چند هزار ساله متعلق به دوران ساسانیان و دستگیری دو قاچاقچی اشیاء عتیقه در گرمدره، کرج خبر داد.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Release , khaki black purple jordans , LafarledeShops , Air Force 1 Lucky Charms White

به گزارش مردم سالاری، سردار «کامرانی صالح» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی در یافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق و فروش اشیاء عتیقه توسط افرادی در محدوده منطقه گرمدره، بلافاصله گروهی از ماموران تجسس کلانتری 34 گرمدره تحقیقات اولیه خود را در خصوص صحت و سقم گزارش آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، دو مرد60 و 43 ساله که از قاچاقچیان سابقه دار اشیاء عتیقه هستند؛ اقدام به قاچاق و فروش مقادیر قابل توجهی سکه‌های عتیقه در منطقه گرمدره کرج می‌کنند.

 سردار کامرانی صالح ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل اختفاء متهمان و اطمینان از حضور آنها در مخفیگاهشان بلافاصله به منطقه مورد نظر اعزام و پس از تحت نظر قرار دادن اطراف مخفیگاه، هر دو متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه حین جابجایی سکه‌های عتیقه با خودروی سواری روآ، دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو مذکور 510 سکه عتیقه متعلق به دوران ساسانیان و مربوط به 427 سال پیش و یک کوزه شکسته به همراه یک جلد کتاب سکه‌های ساسانی کشف شد.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه متهمان از قاچاقچیان سابقه دار در امر خرید وفروش عتیقه هستند، گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و سکه‌های قدیمی اعتراف و اقرار کردند این مقدار اشیاء عتیقه را جهت فروش به مشتریان خود از یکی از استان‌های مرکزی کشور وارد استان البرز کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز در خاتمه گفت: اموال مکشوفه پس از صورتجلسه در اختیار کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان البرز قرار گرفت؛ هر دو متهم نیز به همراه پرونده تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه