جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان دیوار دفاعی گرگان یا «مار سرخ» را دریابیم!

یادمان

دیوار دفاعی گرگان یا «مار سرخ» را دریابیم!

دیوار دفاعی گرگان یا «مار سرخ» از آثار مهم و باستانی گرگان است که خبر در خطر نابودی قرار گرفتن بخشی از آن، به دلیل اتصال خط‌آهن گرگان به «اینچه برون» و ارتباط ریلی با ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی به گوش می‌رسد.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | KITH 1996 air streak max Low Release Date , BabylinoShops , nike jordan retro 2 black

تاریخ ساخت «دیوار گرگان» را می‌توان تا زمان کوروش بزرگ رساند چنانچه در تاریخ آمده است، کوروش بزرگ دیواری برای مقابله با اقوام وحشی بنا کرده بود که حتی می‌توان آن را با دیواری که ذو‌القرنین بنا کرده است، یکی دانست و مقایسه کرد.
در حالی که مسئولان کشور بر توسعه صنعت گردشگری با هدف شناساندن کشورمان به جهانیان و افزایش ارزآوری و اشتغالزایی تاکید مستمر دارند و تبلیغات و تسهیلات گوناگونی را به این امر اختصاص داده‌اند، شنیده شده است برخی از مسئولان محلی گفته‌اند نمی‌شود برای حفظ چهار تا آجرپاره، توسعه کشور را متوقف کرد!از جانب این مسئولان این گونه گفته شده است که پیش از تخریب، گروه‌های کاوش را برای بررسی مسیر اعزام خواهند داشت تا اگر چیزی آنجا بود، آن را شناسایی کنند.
خوشبختانه به نظر می‌رسد مسئولان به یک نظر عاقلانه رسیده‌اند و این که احداث پل بر فراز این دیوار، راهی مناسب برای توسعه کشور و حفظ میراث ملی باشد.
ضمن اینکه احداث پل می‌تواند باعث جلب گردشگر شود. گفتنی است که مسئولان استانی تلاش بیشتری را برای ثبت جهانی دیوار به کار گرفته‌اند و مقامات اجرایی کشور نیز در این راه گام‌های مهمی برداشته‌اند.

سید محمد بنی کریمی
 

منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید