جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ۳ تن زباله، میراث گردشگران برای ۵۴ غار

زیست بوم

۳ تن زباله، میراث گردشگران برای ۵۴ غار

امسال نیز همچون سالهای گذشته، غارهای کشور در روز غار پاک میزبان صدها غارنوردی بودند که برای خارج کردن زباله‌ها گردهم آمده‌بودند. در این روز پاکسازی ۵۴ غار انجام و در نهایت ۳ تن زباله از غارها خارج شد.

nike-dunk-low-coast-uncl | IicfShops , leather green nike sneaker for heaven boots sale , BLACKPINK Jennie Stuns in CK x Heron Preston

خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – "جواد نظام دوست" رییس انجمن غارنوردان ایران در گفت و گو با خبرنگار CHN با اعلام خبر خارج کردن 3 تن زباله از 54 غار در روز غار پاک گفت: «به همت انجمن غار نوردان ایران و برخی سازمان‌های ذیربط همچون سازمان محیط زیست توانستیم به مناسبت روز غار پاک، 54 غار را پاکسازی کنیم که در نهایت شاهد خروج 3 تن زباله از این غارها بودیم.»
 
به گفته نظام دوست از غار سراب همدان 700 کیلو زباله خارج شد و از غار پراو نیز حدود 600 کیلو زباله خارج شده‌است که از این دو غار می‌توان به عنوان غارهایی نام برد که بیشترین زباله از آنها خارج شده‌است.
 
به گزارش CHN، هرچند به دلیل سختی کار در غار پراو، خارج کردن زباله‌های نیم قرنی این غار به دور دوم کشیده شد اما به گفته رییس انجمن غارنوردان ایران، از آنجایی که ورود و خروج و صعود به غار پراو و چاه‌های متعدد آن بسیار دشوار است، دور دوم خروج زباله از این غار موفقیت آمیز نبود و غارنوردان موفق شدند که زباله‌ها را از ته چاه 26 به چاه19 بیاورند. این زباله‌ها در گونی بسته بندی شده‌اند.
 
او آغاز فصل بارش باران را یکی از دلایل این امر عنوان کرد و یادآور شد: «باید پاکسازی غار پراو در فصل کم بارش انجام شود. با توجه به آنکه کار آغاز شده‌است و غارنوردان علاقه‌مندی خود را اعلام کرده‌اند امید است در سال آینده با همکاری و همیاری مسئولان امر بتوانیم این کار را به پایان برسانیم.»
 
به گفته نظام دوست، طی این پاکسازی از غار قوری قلعه و اطراف آن 115 کیلو زباله خارج شد. همچنین 7 غار در استان خراسان شمالی به طور همزمان پاک شدند که 200 کیلو زباله از آنها خارج شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید